Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 1220 ggr
Frasis
0

Primer?

Jag har insett att jag måste ha något på ögonlocken innan jag lägger mina ögonskuggor så man lättare får dom att fastna, färgen blir mer intersiv och det är lättare att blanda ihop färgerna på huden.

Just nu använder jag en vanlig fet hudkräm från apoteket i brist på annat men jag tänkte höra mig för om någon här inne kan tipsa om någon bra primer eller något annat ni gillar att ha på innan :)

feiner
0

Jag lägger ett vanligt matt puder på ögonlocken innan. Ibland har jag bara det. Ser mer vaken ut då det blir en jämnare yta och mindre blåaktig.

Mizzy
0

fråga i sminkaffärer. Det finns en creme man lägger på för att få ögonskuggan till att hålla.

Frasis
0

Jag gick till MAC, mitt favvo märke :) Så frågade jag om deras primer men tjejen som hjälpte mig sa att créme ögonskuggor, paint pot och shadestick va det bästa. Så det blev en paint pot eftersom hon sa att den är drygast.

Att sminket sitter ska jag inte ljuga om men jag tycker dock att den är svår att applicera utan att få den på ställen man inte vill om man använder fingrarna. Så nu har jag en borste till den och då blir det mindre kladd runt om. Den sitter som berg och man behöver ha en riktigt bra remover för att få av sig sminket på kvällen.

Men imorrn ska jag nog inverstera i ett shadestick :)

Åh, såklart kunde jag inte låta bli att köpa en underbar ögonskugga jag såg. Star violet heter den och går ni förbi MAC, se till att kolla på den. Underbar :D

Anoziz
0

Lumene ska tydligen ha en bra primer för ett rätt billigt pris. Dock aldrig testat!