Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 1186 ggr
chanelffs
0

Eran bästa foundation ?

Jag letar efter en bra foundation som är bra men ändå billig , och som håller större delen av dagen . Men jag provar olika och antingen försvinner de tidigt eller så blir det ojämt eller nått annat. Så jag undrade vilken ni tyckerär bäst ? Eller iaf bra ?
ps. jag har fräknar oxå som ja skulle vilja dölja så bra som möjligt.
taack :)

LiinaBeax
0

vill du dölja fräknar m.m. räcker det inte med bara en bra foundation ;P du kommer nog behöva sån där penna man har på finnar för att dom ska synas sämre. Jag kommer inte ihåg vad dom heter. Ta sån på fräknarna sen puder och sen foundation sen puder igen (tänk på att inte ta mycket av allt) då håller foundationen bättre också. Använd gärna en återfuktande kräm innan allt. När du tar på puder använd borste! Inte grejen som oftast följer med då blir det bara ett tjockt lager av puder. Den grejen kan du använda till att ta på foundation om du vill ;P

Jag använder dream matt mouse den tycker jag är jätte bra fast kanske inte för dig eftersom den oftast försvinner till slutet av dagen. Jag använder den mest för att på morgonen är jag så röd i ansiktet. Men den täcker bra osv. Innan använde jag en maybelline foundation i "flaska" väldigt rinnig. Den tyckte jag inte alls om blev som ett tjockt lager med kräm de såg jätte äckligt ut! tog man ännu mindre blev de ingen skillnad :s

Theres
0

Jag blandar dream matte mousse och flawless foundation från Oriflame =) Oriflame har annars en ny foundation nu som kostar 59 kronor =) Det är lite billigare än vad en foundation kostar i affär.

golf.ifokus.se

chanelffs
0

okej , tack så mkt :)

Ellenfyrkant
0

Jag använder två jättebra foundations, men om du har extremt mycket fräknar skulle jag kunna tänka mig att Isadoras Velvet Touch passar dig bra, jag är jättenöjd med den och den är helt klart prisvärd. Värd att pröva! :D Kostar 125:- och finns på de flesta kosmetika affärer.

Mvh Ellenfyrkant

VictoriaB
0

affinitone från loreal den är skonsam för huden och täcker sådär och det ser naturligt ut

Ellenfyrkant
0

#5 Klart det ser naturligt ut om den inte täcker så bra, haha ;D

Mvh Ellenfyrkant

Moonstrike
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar affinitone från Maybelline :) Kanske inte täcker så bra, men ger ett jämt och fint resultat, slätar ut huden och smälter mer eller mindre in i hudens naturliga färg.

Tror att den kostar ca 89:- på H&M just nu också :)

VictoriaB
0

#7 den har jag också:)

chanelffs
0

Okej , jag ska kolla upp alla dom :) tack!

Anoziz
0

Maybelline har många bra produkter! Både flytande och mousse, fast det beror väldigt mycket på vilken hudtyp man har.

Jag använder Maybelline, både en flytande som är jättebra och även deras Dream Matte Mousse. Men för att använda moussen får jag använda en speciell créme innan. För att det inte ska blir för torrt.