Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 3058 ggr
tinaLY
0

Elin Lantos make up

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar Elin Lantos sätt att sminka sig. Men jag har aldrig fått det helbra. Kankse ni kan hjälpa mig om hur jag ska bära mig åt?

Hittade ingen bra bild, men hoppas ni vill försöka<3

cattiskarkkainen
0

Börja med att söka på youtube, det finns jättebra tutorials där.

Fiona
0

Vet inte hur , men riktigt snyggt är det :D

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

xUNWRiTTEN
0

Intressant, ska testa och återkomma :)

xUNWRiTTEN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

OBS! Jag är dålig på att förklara :)

Gjorde ett försök idag, dock hade jag inte dom rätta färgerna.
Eftersom att jag är en sån kladdfia med mascaran, så började jag med den och kajalen innan ögonskuggan, det behöver man ju inte göra men så gör jag.

Först använde jag kajalen, både under och på kanten av undre ögonlocket.
Använde sedan en "smudger" som jag kallar dom för att sudda ut den lite så att det blir lite smokey eye stil.

Sedan använde jag mascara, och för dom som vill veta använder jag den vita av "L´ORÉAL paris Volume Chocking", " ISADORA build up mascara extra volume, "RIMMEL london glam'eyes mascara".
Började med den vita, sen buildupen, sist RIMMEL för att separera fransarna.

Sedan la jag på ett tunnt lager av en nästan hudfärgad ögonskugga med lite shimmer i, som en bas över hela ögonlocket.

Sedan hade jag ingen "orangebrunfärgad" ögonskugga, så jag använde Bronzing Powder, som finns att köpa på H&M, över lite mer än halva ögonlocket, alltså inte ända upp till ögonbrynen, där ska basen synas.

Sedan hade jag inte någon tillräckligt mörk ögonskugga för att få den rätta looken, men jag använde en mörkbrun ögonskugga som jag la i ett ganska tunnt lager på bara ögonlocket.

Sedan, för att få till det lilla extra, kan man lägga ett tjockare lager av den mörkare precis i "vecket" av ögat, som en linje. Men det ska inte bli någon hård linje, utan blanda in den försiktigt med den oranga och bruna färgen under, den ska bara vara som en skugga :)

Hoppas du fick lite tips, jag är inte bäst på att förklara.

Fiona
0

# 4 väldigt snuggt :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

cillisw
0

#4 Grymmt snyggt, sådär vill jag kunna sminka mig ju….