Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 3533 ggr
Emsaa
0

Tona håret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om man har blont hår och tonar det mörkbrunt får man tillbaka den blonda färgen sen då om det inte skulle bli bra?eller får man färga tillbaka det blont? :)

LiinaBeax
0

Jag tonade håret mörkt en gång (har väldigt ljust blont hår) och det blev aldrig riktigt lika ljust igen. Jag blonderade lite så jag fick tillbaka min gammla färg.

Emsaa
0

aha okej, blonderade du dt själv hemma eller hos frisör?

LiinaBeax
0

ja gjorde allting hemma :) Väntade tills färgen försvunnit en del efter tvättningar ca 2-3 veckor (tvättade väldigt ofta för jag ville ha ut de, blev inte nöjd, var typ nöjd första dagen sen blä) sen blonderade jag och då blev det lite ljusare än min orginal färg.

VictoriaB
0

jag har varit väldigt ljus blond men tonade håret hos frisören och det blev grått sen när toningen försvann:S

LiinaBeax
0

Mitt hår fick aldrig tillbaka den där solblonda lystern. Nu har jag slingor i för att det ska se mer livligt ut. Om jag får säga de så skulle jag aldrig tona/färga mitt hår mörkt igen! Naturligt blond är väldigt snyggt (har min naturliga hårfärg nu med några lite ljusare varma blonda slingor i). Tänk på utväxten också! Inte snyggt, när man tonar och färgen är borta (tror man) så blir det en utväxt med annan färg ändå, försvinner inte helt. Det blir aldrig din färg efter att färgen försvunnit ur håret. Man får antingen färga/tona om eller vänta på att håret växer ut med din vanliga färg igen. Man tror att ja men jag kan tona håret då försvinner färgen efter ett tag ifall jag inte är nöjd, det kommer fortfarande synas att du har tonat osv. Tonar man blir håret fort tråkigt också. Glansen försvinner osv.