Hjälp..mitt hår ljusnar alltid
Hejsan!
Mitt hår blir ALLTID ljust längre ner efter ett tag. Why?
Kan det bero på att jag ibland använder platttången? Eller är de solen?
Hur som hellst. Jag ska färga det, för första gången själv hemma i badrummet. Vad ska jag tänka på?? Är jättenervös men har varken tid eller pengar eller lust till att gå till frisören. Vill bara få de gjort med bra resultat så att jag sen kan forstätta med mitt fulla schema..
Folk gör ju de hemma med så de borde ju funka xD Har en färg hemma, jag ska titta nogrannare på den sen och visa den här innan jag färgar o höra va ni tror o tycker.
Men tills dess, lite tips?
Vad klyddigt allt lät :S
jag färgar alltid mitt hår själv :) fast ju mörkare man färgar desto lättare tycker jag..
bäst e att be nån hjälpa en så man inte missar någonstans , e jättesvårt att se där bak :)
tror de kommer gå bra :D
tänkte på en sak igår. iom att mitt hår inte har samma färg.. kommer inte färgen bli olika även om man färgar de?
Tänkte använda "Schwarzkopf Country Colors 70 Brazil Mörkbrun"
Tror ni det kan bli svart?
när jag färgar mitt hår, mörkbrunt, blir de alltid väldigt mörkt i början, mot de svartbruna hållet, men de ljusnar av efter ett tag då man tvättar håret och så..
det e så liten skillnad på shiftningarna i ditt hår så jag tror de ska bli samma färg :)
liten :S jag tycker den e skitstor :P
haha jo de syns att de e skillnad men jag tänkte mot va färgen tar på :) tror de kommer gå bra :)
jo de kommer bli väldigt mörkt, men tvättar du ett par ggr så kommer de ljusna..
du skulle ju kunna lägga i slite ljusa slingor för mörkt hår i om de blir för mörkt?
jag tycker du kan låta de vara.. klipp topparna och klipp upp håret lite? :)
du har jättefint långt hår ju :D
okej :P tack ^^
ja det ska verkligen klippas!:P oavsett färgning eller inte:P
Att det är ljusare längre ner beror troligtvis på att det blivit solblekt. Ju högre upp håret sitter desto nyare är det ju, och har alltså inte fått hälsa på solen lika länge so mdet längst ner. ;)
Med den färgen kommer det bli mörkt. Och med ditt långa hår kommer det troligtvis krävas två förpackningar för att få ett jämnt resultat. Skulle också råda dig att ha någon som hjälper dig för att få med allt. Och vad gör det om det blir skiftningar i slutresultatet? Bara snyggt ju! Och så länge det är mörkast närmast hårbotten och ljusast i topparna så gör det inte ett dugg. Tvärtom är värre. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst