Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 1837 ggr
Sosso
0

Silverschampoo

Bara undrar hur man använder det? Använder man det som vanligt schampo?

ElinSvensson
0

tror min syrras hår blev blått, när hon andvände det för ofta, om jag inte minns fel :P

Betty
0

Man låter det sitta i en stund för att få effekt. Sjäv är jag väldigt nöjd och har aldrig blivit blå…

P-Evelina
0

Jag använder också silverschampoo, och jag har aldrig blivit blå i håret Tungan ute Men jag har gjort precis som #2, låtit det sitta i en stund så att det får efekt :)

Lycka till!

Booboo
0

Jag använde silverschampoo först, och sen ett schampoo för blont hår. Silverschampoot jag använde (Paul Mitchell), gjorde att håret blev strävt och svårt att reda ut, så jag använde både och, och det funkade tokbra för mig =)

cillisw
0

Ett bra sivershampoo tar bort all "gulhet" i blont hår. Man ska dock inte använda det varje gång man tvättar håret utan vid behov. Annars kan håret få en lilaskiftning och till och med se lite blått ut på vissa ställen. Jag blonderar mitt hår och tycker det är fint med den askiga tonen i håret som ett bra silvershampoo ger. :)

cillisw
0

Jag tänkte också ge ett tips! Blonderar man håret blir det ofta lite gulaktigt, just därför man använder sig av silvershampoot. :) Vissa frisörer använder sig även av VAP-toningen, men det är inte många frisörer som vet vad det är. VAP-toningen är en blandning av 10V 10A och 10P, askblandning. Får ett heljämt resultat, tar bort ALL gulhet och man får det där askvita håret som silvershampoot ska ge, men detta ger ett ännu bättre resultat, skit snyggt och det håller lääänge. :)

Booboo
0

Appropå silverschampoo! Så säljer Bellme tokbilligt bra silverschampoo, endast idag måndag 15 september! :)

http://www.bellme.se/

ElinKee
0

tack för tipset =)

Sosso
0

Ok. =)