Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 6338 ggr
Mysofi
0

Plattpermanenta

Jag funderar på att plattpermanenta mitt hår, men jag är lite osäker och har några frågor…

1. Ungefär hur mkt kostar det?
  2. Hur länge håller det i sig, och vad händer när det slutar, växer det ut lockigt hår då, det kommer ju se konstigt ut om man har halva håret rakt och andra halva lockigt! Hur gör man då?
  3. Nån som har gjort det och har lite erfarenhet som kan berätta mer??

Jag vet att det sliter väldigt mkt på håret…

jn84
0

Jag tror det kostar runt 1500 och håller i upp till ett halvår. Men det var nog allt jag kunde svara på ;)

Mysofi
0

Okej tack ändå! :)

juliapettersson
0

Håller i ett halvår? Det växer väl ut om man permanentar det? :P

Murre_Uddiz
0

#3 xD hon skulle väl plattpermanenta de lr så har ja typ missförstått dig :P

juliapettersson
0

Jo, men alltså, plattPERMANENT, det är ju meningen att det ska växa ut? :P

jn84
0

Jag fattar inte.

Alltså, det som är plattat håller sig platt i upp till ett halvår (tror jag). Det som växer ut kan man ju knappast göra nåt åt…

juliapettersson
0

Jag menar att det man plattpermanentar förblir platt, det som växer ut blir ju som vanligt.

Murre_Uddiz
0

aha xD så då kanske de blir lite konstigt men man kan ju fråga nån kunnig kanske xd

havefun
0

En frisör sa till mig iaf att det blir lockigt igen efter ett tag precis som när vissa skaffar lockigt det blir ju platt igen.. :P

Beafer
0

en vän till mej plattpermanentade sitt hår och det blev som #9 sa. att det blir lockigt igen efter ett tag.

Mysofi
0

Okej tack allithopa! Jag tror jag kommer plattpermamenta till jul :D

Liss
0

permanent betyder tills de växer ut.. (inte bokstavligen nu alltså) Men om man plattpermanentar är de precis som när man färgar permanent.. när håret växer ut är de det vanliga färgen/håret. Så de beror på hur fort ditt hår växer helt enkelt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mysofi
0

okej tack! Men ser det inte väldigt konstigt ut om liksom halva håret är lockigt och halva är rakt? :/

Beafer
0

#13 det blir inte sån skillnad :) för det platta kommer lixom att gå ur mycket. så blev det iaf när min vän gjorde det. kan ju inte säga om det blir så för alla. men jag har svårt att tro att ena halvan av håret blir jätte lockig och andra jätte platt ;D

Mysofi
0

Okeej! Åh nu är jag jättesugen på att platta!! :)

Beafer
0

#15 jag var också sugen på att göra det när jag hade långt hår. men jag hade aldrig pengar till det ;) men jag tycker absolut att du ska testa :) och då kan du ju faktist fråga frisören hur det kommer att se ut när håret börjar växa ut :)

Liss
0

Neeh de blir absolut igen stor skillnad. Håret växer i vanliga fall rätt sakta.. och medans de växer går de platta ur mer och mer.. så de blir nog ingen större synlighet.

Tycker du ska testa.. skulle jag absolut göra iaf om jag inte bara hade självfall som jag kan platta bort lätt själv:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[mjuue]
0

hade också tänkt att rakpermanenta :P Eller plattpermanenta va det nu heter xP
 kört me plattång i typ två år nu ;D haha

Mysofi
0

tack allihopa än en gång!

ska nog permanenta till jul…! :D

Sandra-
0

Tänk på bara på att det sliter på håret väldigt mycket iallafall.. Det sa min frisör till mig när jag sa att jag ville rakpermanenta mitt hår, så det blev aldrig att jag gjorde det. Men lycka till (;

Eostra
0

Hände samma sak för mig som för #20, jag ville ta rakpermanent men det ville inte min frisör eftersom hon tyckte det sliter så mycket på håret.. ;P

Ojdå, ganska gammal tråd x)

[NusseJ]
0

har hört att det kan bli stelt å konstigt…

[mjuue]
0

Sliter man inte ut håret när man sitter o plattar hemma varje dag också?:P som jag haha, tror nog det sliter mer på håret om man rakpermanentar men ändå..
Ska nog göra det till nästa sommar.. det e då det e jobbigt o sitta med plattången(;

cillisw
0

Hej! Jag är utbildad frisör. En rakpermanent ger aldrig det super raka hår som en proffisionell plattång ger. Resultatet varierar från hår till hår, går aldrig att säga innan exakt hur bra det kommer att bli, som med vilken permanent som helst. Rakpermanent rekommenderas sällan på väl preparerade hår då det sliter så pass mycket att risken för att håret ska gå av är stor.