Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 1649 ggr
LinneaG
0

Glasögon?

Vi tjejer med glasögon, äntligen är glasögonen en del av outfiten i höst! Redan i fjol hade det dykt upp lite här och var, men nu finns det till och med på H&M!

Glasögonen är höstens trendigaste detalj!

H&M lanserade svarta glas-ögonbågar med fönsterglas i, de släpptes i juli och är nu helt slutsålda.
Några av de som visar glasögon på catwalken inför hösten är Moschino och Vivienne Westwood.

**Här är trenderna för bågarna:

-**  Pilotformade i metall.

-  Små och runda.

-  Svarta, fyrkantiga.

-  Kraftiga, färgstarka i plast.

-  1940- och 1950-talsstuk, med eller utan ram nedtill.

-  Spetsmönstrat.**_

Synfel eller inte - nu vill alla bära glasögon som snygg accessoar._**

Aviendha
0

Ja, jag tycker att det är en skitsnygg trend =) Men jag lämnar av någon anledning alltid mina egna hemma, på mig ser det inte bra ut enligt mig själv. Konstig ag är ;:)

LinneaG
0

#1 - Samma här, jag försöker ha linser så ofta som möjligt, nu kan jag inte ha de alls längre. Så hoppas trenden håller i sig :)

Anoziz
0

Jag har alltid linser, mina glasögon är så svaga :P Men får då kanske köpa ett par nya och snygga :D

Booboo
0

Haha, då måste jag sätta mig emot och säga att jag tycker att det är hysteriskt fult. Den trenden med "nördglasögon", ni vet vad jag menar, gigantiskt stora glas och bruna bågar typ, det bara kryper i kroppen på mig när jag tänker på det, det är så ohyggligt fult, och inte ens dom på catwalken är snygg i det.

Sen själva tanken att vi tar ett hjälpmedel, som folk behöver för att kunna se, och gör det till en modeaccessoar känns väldigt fel.
Skulle du kunna tänka dig att skaffa en tandställning trots att du inte behöver, kryckor fast du kan gå eller en hörapparat som inte fungerar?

Men för dom som faktiskt använder glasögon så är det ju trevligt att något som dom måste använda är på modet, instant fashion! ;)

E_hjo
0

Usch…. Hatar verkligen glasögon (På mig själv alltså).
Använder linser precis hela tiden.

Frida
0

Jag kan inte mer än att hålla med Booboo till 100%.

Jag använder glasögon för att jag behöver det, inte för att jag vill känna mig "inne". Smått löjligt med dessa trender och att hela tiden slänga pengar på saker som man sedan inte använder efter ett tag pga nytt "mode".

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft