katastrof färg :O
Fick för mig för ngn vecka sedan att jag skulle bli blond igen, har ju tidigare lyckats gå från svart till blont utan några större problem men den här gången fungerar det helt enkelt inte. Så på 4 blekningar har jag gått från svart till pippilångstrump. Den sista blekningen gjorde knappt någon skillnad alls och den hemska färgen vill verkligen inte försvinna. Jag funderar på silverschampoo men är osäker på att det kommer att hjälpa eftersom att färgen snarare är orange än gul.
Tar emot alla tips och idéer på hur jag skall kunna slippa se ut som pippi i håret..

Jag hade gått till frissan ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jag skulle nog prova på silverschampo eller färga en ljusbrun färg och sedan börja med slingor på det, men beror ju på hur mörk den orange färgen är.
Silverschampo fick mitt hår från brun/grönt till blont. På ungefär 2 månader, kanske mindre. Chockad jag blev.
Mitt bästa tips är att köpa en askblond toning. Finns en Loreal vet jag, som funkade på mig. Finns en mörkare askblond o en ljusare. Ta den ljusa isf, den mörka blev grå på mig, medan den ljusa blev blond, o tog bort det gula o orange :)

#1 hade jag haft pengar nog att gå till frissan och fixa håret så hade jag gjort det från början ;)
#3 då får det nog bli att satsa på silverschampo :)

#3 tror du det funkar på brunt/rött/cendré med dassig färg ;P
kan nämligen inte bestämma mig mellan röd färgning och bleka mitt hår. :p
sliter silverschampo på håret förresten ? ^^
#6 tror inte det sliter på håret, dock tar jag inpackningar ganska ofta.

#7 okej ^^ tack!