Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: ot-off-topic
Läst 1941 ggr
[IsabelleA]
0

OT Tatuera mig

Nu har mamma äntligen sagt ja till en tatuering, bara den inte syns så mkt (typ inte på armen). Tänkte över ett ställe där det inte syns lika mkt som något annat och kom på att fotleden vore ju perfect. Det sa hon faktiskt ja till. Så motivet ska isåfall vara en katt tass för att bevisa min kärlek till djur på något sätt. Dem har licksom alltid varit en del av mitt liv och kommer nog alltid att vara. Ville mest skriva av mig, är ganska glad över detta beslut. Har ni några tatueringar? Visa gärna bilder :)

Jenahbella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

va roligt! :) jag älskar tatueringar :)

här e min på ryggen :)

Jenahbella
0

å min på foten!

[IsabelleA]
0

Snygga! den på foten var ju underbar! det är där jag vill ha min tass ;) undrar om det skulle passa ..

Gör det ondare att ta på fotleden?

Liss
0

Du är välkommen in till bodyart.ifokus:)

Jag har tassar på magen/midjan

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
0

En symbol på skuldran för tro/hopp/kärlek ihopsvettsat.

Liss
0

En egendesignad "sol" på ryggen.

Liss
0

Och dem senaste, fjärilar på handleden..

Är ett redigt tattoo och piercing freak, så de kommer komma fler.

[IsabelleA]
0

Snyggt Lisette! Visste att BIF fanns då jag vände mig dit angående min näspiercing :) Tänkte att jag skulle bidra med en tråd här eftersom att jag är Medarbetare här ;)

Liss
0

Ahaa;)

[IsabelleA]
0

Så då måste jg fråga, gör det jätte ont? Visst, jag vet att det är från person till person men tycker du lisette att det gör ont?

Liss
0

Hehe.. Neeh jag tycker faktist inte att de gör specielt ont. Men de beror också på vart man gör det. Där de är tunnare hud och mindre underhudsfett gör de i praktiken mer ont. Och mina fjärilar på handleden gjorde absolut mest ont mitt på handleden. Desamma med den på ryggen, den gjorde mest ont på ryggraden.

Men jag tycker att, efter ett tag så övergår de till ett evigt durrande. Och desutom rusar endorfinet upp i kroppen och gör att de blir lite avdomnat.

Enligt mig gör det t om mer ont efteråt:P När den är klar.. då är det som ett öppet sår som svider.

[IsabelleA]
0

okey, det lugnade nerverna lite iallafall ;) tack så mycket :)

Jenahbella
0

mina stjärnor på foten gjorde inte ont alls faktiskt :) men smärtan e ju olika från person till person..
och jag till skillnad från lisette har aldrig känt någon smärta efteråt :P mer än att de kliar lite :)
så som sagt det är väldigt olika :)

[IsabelleA]
0

#13 hoppas att det går bra för mig, känner mig lättad när du säger att det inte gjorde ont (eftersom att jag ska ta på samma ställe) , men jag förstår såklart att det är från person till person. Måste bara hitta en mall på en katt tass såklart :P

paronskrutten
0

När skulle du göra din tatuering? Jag menar, du är väl född 93, som jag? Eller är jag helt lost? ^^

Helena

[IsabelleA]
0

Jag är född 92 ;) Fyller 16 om 4 månader (1:a december, det är väl 4 månader?). Finns en studio där man måste vara 16 och ha med föräldrar. Så det blir det 2:a december isåfall ;)

Liss
0

Ja, då blir det ju ingen seriös studio iaf.

Och på foten brukar en hel del människor tycka gör ondare. Men smärta är så individuellt, så man kan i princip inte fråga andra om det:)

E_hjo
0

#16 Mkt oseriös studio. :/

[IsabelleA]
0

#17 & #18 jag vet det då man måste vara 18 år (eller var det 17?) men mamma kommer iallafall att vara med.

Liss
0

# 19 Läs gärna artikeln på bodyart om tatueringens nackdelar.. längst ner står det om att tatuera sig i ung ålder. Tatuerar du dig innan 18 år finns de stor risk att få en riktigt pissig tatuering. Jag skulle då hellre vänta och få mig en riktigt snygg tatuering som jag kan vara stolt över resten av livet. Men de är ju upp till dig.. Att din mor är med gör det inte mer seriöst;P

[IsabelleA]
0

#20 ska läsa när jag får lite tid över. Tack för all tipps och för att ni varnar mig.