Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 1708 ggr
LindaKarlstrom
0

Bleka håret ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att bleka mitt hår igen, föddes som blond och har alltid velat bli det för det är så snyggt!

Men nu har jag inga planer på att bli blond då jag vet att det skulle se förjävligt ut =P Men jag fundrar på att göra håret ljusare i alla fall. För något år sen blekte jag alltid slingor i stället för att fära det mörkare (så som jag har gjort i 3-4 år nu).

TRor ni att jag skulle passa i ljusare hår, eller skulle det bara se dumt ut?

bifogar en gammal bild på mig där jag var ljushårig. Snyggaste minen gör jag oxå där. Generad

LindaKarlstrom
0

och för nån dag/dagar sen

sandrah91
0

Jag tycker du är jättefin i mörkt fast tkr du passade i ljust också :) mörk askblond då? Gör en massa slingor :) Blir nog jättefint :P

xUNWRiTTEN
0

Om du ska bleka det, kommer det att bli orange ^^
Om du bleker slingor kommer det bli ursnyggt med lite oranga toner. Har själv testat. Gör många och smala! (:

LindaKarlstrom
0

jooo men jag är så fruktansvärt less över att vara mörkhårig :(

jag vet att det kommer bli orange, men har hört att om man färgar med en askblond färg över  har jag hört att det ska bli mindre orange.

Emsaa
0

gör jättemånga blonda slingor (: jag gjorde det & man ser nästan bara det blonda! skitsnyggt & ljust :p

Magster
0

Gör det på salong isf.
Dock kommer det nog slita på ditt hår fruktansvårt att bleka det blont från den färg du har nu.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Min kompis blekte sitt hår från kolsvart till askblont DIREKT utan toning/slingning. Nästa dag i skolan var hon extremt orangehårig och håret föll av i tussar… Hemlis

Hon färgade snabbt tillbaka till svart igen :P

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

KickanLilja
0

Så här såg jag ut innan:

KickanLilja
0

Efter ett besök hos frissan med blonderade slingor:

KickanLilja
0

Och efter ett till besök: (ca 6 veckor mellan varje besök)

Fluum
0

tycker du passar bra i mörkt. Men om du vill bli blon så kan jag rekomendera askblond, men se upp så att det inte blir grått! Gör det gärna hoss frissan =)

Emsaa
0

jag slingade mitt hår blont hos frisör. det blev blont dirket :) så här såg jag ut innan.

Emsaa
0

och så här efteråt :)

LindaKarlstrom
0

som sagt, jag vill inte bli blond, bara lite mer ljushårig :) en kompis ska bleka massor av slingor till veckan, blir det hemskt går jag till frissan :)

LindaKarlstrom
0

idag ska vi göra ett försök till att få det att bli liiite ljusare :)

LindaKarlstrom
0

Ska tillägga att slingorna vi gjorde inte alls syns, trots att vi hade i dom länge än rekomenderad tid…. tror jag får lov att gå till frissan när jag har råd :P