Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 1041 ggr
rockstar
0

Hårproblem!

Mitt hår har blivit helknasigt den sista tiden. Blir jätte fettigt i hårbotten och torrt i topparna. Vad ska jag göra? Jag använder alltid balsam och försöker 1 gång i veckan använda hårinpackning. Vad ska jag göra?

LinneaG
0

Håret kan bli fett av balsam, är därför vissa väljer bort det.

Hur ofta tvättar du håret? Har du i något i håret, som tex spray, vax, gele?

rockstar
0

Nästan varje dag. Ibland lite gele. Problemet är ju att det är torrt i topparna…

JMax
0

Använd balsam men försök så att det bara kommer i topparna/på håret och inte i hårbotten. Sen jag slutade massera in det i hårbotten vart mitt hår mycket bättre. Detsamma när jag gör inpackningar. Fick rådet av min frisör.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JMax
0

Fick även rådet att tvätta håret så sällan som möjligt, helst bara en gång i veckan men det funkar inte för mig eftersom jag tränar. Men håret är sällan smutsigt utan det är bara för sin egen skull man tvättar det för att man tror att det är sunkigt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

LinneaG
0

Finns olika produkter som du kan ha i håret. Jag använder bla björn axen - repair serum, och wella sp 2.2, båda är för att göra topparna finare.

LinneaG
0

Ta 1-2 droppar av någon av någon olja i handflatorna och dra händerna genom håret, koncentrera dig på topparna och de slitna delarna av håret. Gör detta i torrt hår, på kvällen och låt det verka över natten. Ta bara 1-2 droppar, inte mer, så blir håret inte oljigt. Detta hjälper verkligen torra toppar och kan göras hur ofta som helst.

Sandra76
0

När du tvättar håret, försök avsluta med ganska kallt vatten, det gör att porerna sluter sig.

Gasoline
0

Tvätta håret så sällan som möjligt och andvän balsam endast i topparna. Vinddrag gör ditt hår fett, samt om du fingrar för mycket i hårbotten, då du stimulerar hårsäckarna och så släpper dom ut fetter.

rockstar
0

Tack för tipsen och svaren. Ska testa att inte tvätta det så ofta och bara använda balsam i topparna. Kommer bli svårt att låta bli tvätta håret men men gör det så att det ser bättre ut så Glad

Gasoline
0

#9 Jovisst är det jobbigt att inte tvätta det så fort det inte är helt rent =P På helger eller lediga dagar så brukar jag kunna gå runt med skitigt hår om jag bara ska vara hemma.

rockstar
0

#10 Samma här.. Dessutom så sliter det orehört mkt på håret nu på sommaren.