Jag+smink=fult xP
Jag kan verkligen inte sminka mig, det enda jag använder är mascara, om jag har tar ögonskugga eller nåt annat ser det bara konstigt ut. Jag är 15 år och sminkar mig knappt, medans andra sminkar sig jättemkt!
strunta i hur mycket andra sminkar sig, du ska trivas med dig själv inte anpassa efter hur andra serut. jag tycker också att jag ser konstig ut med smink men det är för att jag aldrig använder smink och det är så ovanligt, en vanesak helt enkelt. men som sagt om du inte trivs i det så ska du inte använda det så enkelt är det ;)

har du testat olika färger på smink? om du provar kanske du upptäcker en som passar dej :)

Trivs du inte med smink så tycker jag inte att du ska använda det. Det kommer med åren. Jag kände precis likadant i femman och sexan, så använde väl smink 1-2 dagar i veckan, om ens det. Men sedan blev jag mer intresserad, så mellan sjuan och åttan så sminkade jag mig nästan varje dag.
Håller även med de andra om att i början kan det se rätt kul ut när man inte riktigt har lärt sig. Men det kommer, det lovar jag! Är du intresserad av just sminkning men inte vill visa dig i det, testa att sminka dig på kvällar och helger när du bara är hemma. Sen när det känns bra så kan du ha det i skolan.
Sen så behöver man inte sminka sig jätte mycket som vissa gör, det ser bara fult och kladdigt ut.
Jag ska börja sexan, började sminka mig i fyran.
Genom åren har jag liksom ej lärt mig hur man applicerar mascaran, även varma o kalla nyanser till ögonskuggor som passar ihop.
Jag kanske ej vet allt om smink men jag kan för det mesta, och otroligt mkt för att börja sexan säger mina kompisar.
Så mina ord till dig, du behöver ej kunna så mkt om smink och veta hur man sminkar sig så bra. Använd ej primer, foundation, concealer, rouge, bas till ögonskuggor och allt sånt om du ej känner dig trygg i det. Så enkelt är det bara.

Jag började sminka mig första året på gymnasiet och det är 2 år sedan, jag var 16 år. Innan dess var jag en pojkflicka och hatade allt vad smink hette, sedan vet jag inte vad som hände. Nu använder jag smink kanske 3 dagar i veckan beror på hur jag känner mig…
Trivs du inte med det så ska du klart inte använda det, naturlig skönhet är bäst :)

jag sminkar mej inte heller så mkt… använder i stort sett bara mascara..
passar inte i för mkt smink…