Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 5520 ggr
Velepa
8

Ladyshaver eller Epilator

Jag hade tänkte att köpa en Ladyshaver eller en Epilator. Vad skulle ni valt?. Är ute efter tips på vilka som är bra..

Velepa
0

putt

elin
0

Ladyshaver lägger jag min röst på, jätte bra :)

/Elin

Velepa
0

En Epilator drar väll bort, så de håller nån vecka?

sushi
0

En epilator helt klart!

Det gör ju ganska ont, men den funkar utmärkt. Och så behöver man inte fixa benen igen på flera veckor!
Jag hade en ladyshaver, men den funkade inte alls, jag blev överlycklig när jag fick epilatorn…

Velepa
0

Vad har du för epiltor då? Ja har kollat jättemycket på internet men ja vet inte vad som är bra..

amsson
0

använder också epilator, ingen rolig upplevelse men effektivt ;) jag har philips "satine ice". kylan ska tydligen göra så att det blir mindre smärtsamt, men det vete fn om det gör =P funderar på om det inte snarare blir tvärt om eftersom porerna drar ju ihop sig av kylan… men har för mig att det har kommit nån ny som verkar bättre.

Liss
0

Jag funderar också på en epilator.. tror det kan vara bra! Min syster hade en när jag var yngre.. och hon satt ju och skrek när hon höll på me de där^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Velepa
0

De blir nog en epilator ändå, jag är så trött på att raka benen och bikinilinjen hela tiden på somrarna så de får vara nog med de.. :)

Liss
0

#8 oh herre min je för att raka bikinilinjen med en epilator^^ aj!

Velepa
0

Är de typ inte samma sak som att vaxa då?

RADiOACTiVPiG
0

tror vaxa är behagliare :P

Taci
0

Jag köpte en epilator, men har gått över till hyvel igen. Det gör helt enkelt så j*vla ont. Visst, gör man det regelbundet går det hyfsat, men är man lite upptagen o inte hinner med, så gör det svinont när man ska göra det igen ^^ Nån får gärna köpa min epilator om den vill haha :P Köpt för ett år sen, knappt använd.

Lizzan
0

En kompis har en epilator, prövade den en gång på skoj när jag sov över hos henne.  prövade på ett ben som egentligen inte är så känsligt men guuud så ont det gjorde x|

Velepa
0

Hihi, "vill man va fin får man lida pin" ;)

LinneaG
0

jag har aldrig provat nagon av det, har en helt vanlig rakhyvel, dock en speciell som man anvander i duschen, ar kanon bra!

amsson
0

10# har aldrig provat att vaxa bikinilinjen, men jag har provat epilaton där en gång, och aldrig mer igen. där får rakhyveln duga…

Praktikanten
0

En epilator, absolut!

Ta en treo innan, eller en drink så blir det bara roligare!

Men dra den inte för fort över benen i hopp om att slippa smärtan, då slits håret av, och hur går knappt att rycka upp samma dag.

Alex
0

#10 Vaxa går ju fort… ;) Jag skulle då inte utsätta mig för att använda epilatorn där i alla fall. Det räcker med benen :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lizzan
0

*huuh* aldrig mer epilator (A)

ElinSvensson
0

mamma köpte en till mig, men jag har dock aldrig vågat prova (A) eller tog 2 hårstrån, skrek, och aldrig mer,

Cattiiis
0

Har spräckt sönder läppen och sytt ihop det utan bedövning, trillat av och hamnat under hästen, blivit sparkad i magen, fått ett slag mitt i ansiktet, trillat av och landat på stenar och trillat ner på asfalten från min kompis tak. Men att använda epilator, aldrig mer!

amsson
0

vill man vara fin får man lida pin Generad

Lizzan
0

*huuuh*

amsson
0

man kanske kan smörja med emlakräm före? fast det kanske inte finns att få tag på privat…

sushi
0

#24 Jag är tveksam till att det finns att få tag på privat, men om det nu gör det ska jag köpa några liter, och använda till allt :)

paronskrutten
0

vad är emlakräm?

Helena

Liss
0

emlakräm lokalbedövar huden.. men den får man nog bara på recept.

CBA
0

#27 Ha ha ha tänk dig att gå till läkaren för att be om att få Emlasalva urskrivet på recept med förklaringen om att jag skall ansa down there *asgarv*

Jag kan riktigt se cenariot framför mig :oD

I know…I´m sick *fniss*

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Liss
0

Haha.. jaa de vore nog något. Iof tror jag att läkaren eller apoteket bara skulle glo på en som om man vore något konstigt;)

och är man lokalbedövad "down there" så kan man ju tom noppra.. kommer de inte ut på ett tag;) haha kanske vore nått.

amsson
0

#29 att köra med epilator är som att noppa, fast betydligt fler hår rycks bort samtidigt, därför denna fruktansvärda smärta som gör att det går kalla kårar längs ryggen

Liss
0

#30 Jo jag vet det.. har testat!:) Och inte tänker jag testa mellan benen iaf.. AJAJAJ!

Magster
0

Jag har funderat på epilator. Men det verkar göra SÅ ont. När det kommer till emla kan jag be pappa doktor om recept så hehe, men emla kommer i pytte små tuber så det är nog ingen vidare bra idé. Så tänker man på is men då rar ju huden ihop sig och då gör det väl ännu ondare att dra. Ska man koka benen då menar de så det gör ont pga det bara för att porerna ska öppna sig.
En flicka har så många fler problem än killar. suck…

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

amandahandersson
0

Epilator gör ont ett tag, sen vänjer man sig!

Och så jäkla ont gör det inte tycker jag.

ElinH
0

Jag ska nog köpa en snart.,. men frågan är ju vilken man ska ha, det finns ju ganska många att välja på och man vill ju ha en bra!

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

[Tassy]
0

jag måste vara lyckligt lottad, här körs de med pincett på bikinilinjen Skrattande gör inte alls ont Räcka ut tungan hmm, ska nog prova en epilator.. orkar nästan aldrig raka benen ju Fundersam

VeNyRa
0

på tradera finns de en som är både epilator och ladyshaver :) http://www.tradera.com/Epilator_och_Ladyshaver_paket_Ny_i_forpackning-auktion-68466670

vilket märke skulle ni satsa på?

ElinH
0

Någon som har en Braun Silk-epil?

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Frida
0

#37 Jag har köpt mig en sådan idag. Var ute efter för att köpa en silk-épil och hittade tre olika varianter på den Förvånad Någon som har en en Silk-épil Xpressive och kan säga några väl valda fördelar så jag vågar bryta plomberingen?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft