Mitt hår ramlar av! Hjälp?!
Jag har alltid haft sådär jättetjockt hår men nu senaste veckan så har jag börjat tappa massa. När man drar med handen så får jag med massa hår varje gång. Och nu känner man att det har blivitt tunnare när man håller det i en hästsvans.
Någon som vet vad det kan vara eller hur man kan göra för att det ska sluta? För jag börjar få panik här hemma!
Tacksam för svar:)

Sådär blev det för mig också för ett par år sedan, jag hade/har också tjockt hår. Min frisör sa att det är helt enkelt så att när håret är för tjockt så "dör" en del hårstrån och ramlar av. Men värt att kolla upp hos en läkare, ibland kan man ha järnbrist och då tappa hår.
Jag tycker du ska uppsöka läkare, för säkerhets skull. Det behöver ju inte vara nåt allvarligt, men man vet aldrig. Min pojkvän började tappa mängder med hår, av den anledningen att han hade använt så mkt vax så det hade täppt till rötterna på nåt konstigt vis. Han fick iaf tabletter, o order om att äta massa rotfrukter varje dag, för att han inte skulle tappa allt hår.. O det vill man ju inte, så om jag vore du så skulle jag ta det säkra före det osäkra o ringa läkare:)
jag började tappa hår efter att tona håret till blondt. Liksom strån var så lösa och det e oxå tunt när jag håller de i hästsvans :(
#3 hände ,imn kompis du tål inte hårfärgen tror jag
#4 säkert ej.
Men jag ska pröva tona till brunt, tycker du jag ska satsa på det eller inte eftersom du förstår min situation :P
Man får tunnare hår när man färgar blont. Blonda hårstrån är tunnare och blir lättare "gummiaktiga".

man kan även tappa hår om man stressar för mycke eller inte mår bra i övrigt.. så det kan ju va värt att tänka til på också.
#5 tycker du ska färga ej tona tona sliter på håret har aldrig tappat hår av bara färg endast av toning
#8, nu är du ute o cyklar helt o hållet.
Toning är rent av bra för håret, tillför en massa näring, och sliter inte alls särskilt mycket, det tvättas ju ur efter ett visst antal tvättar.
Färgning däremot sliter på håret. Jag tycker absolut att den som nu undrade ska tona till brunt istället för färga. Tona håret ljusare är dock nästintill omöjligt. Men från blont till brunt är inga probs.