Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 813 ggr
eja-53
0

vitt hår!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej

har blekt mitt hår 2 ggr, slingat 2, nu är det ganska blont men undrar om det blir vitt ifall jag bleker det igen? har testat silverschampoo men det hjälper inte riktigt.. vill helst inte att håret trillar av heller..

mjioo
0

bäst att gå till frisören när man är osäker angående sånt.. hur längesen var det du blekte det?

eja-53
0

Ja visst, det är det smartaste.. Men har inte så mkt pengar och gör det helst själv.. Tror Ni att det blir vitt efter en blekning till? Gör inte så mkt om det sliter..

LinneaG
0

Du får tänka på att håret slits väldigt mycket när det blekt om och om igen. Jag har färgat och blonderat håret alldeles för mycket, så nu tar håret inte åt sig någon färg längre, går varken att färga eller blondera.

Vill du inte blondera så va ute mycket i solen, bara i poolvatten eller saltvatten, går även att bleka håret med hjälp av citron.

mjioo
0

#3 fast citron ska man väl undvika väldigt mycket? det sliter ju på håret som bara den..

Liss
0

Citron är jätte dåligt för håret..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinneaG
0

Fast citronen sliter inte lika mycket som en blondering. Inte på mitt hår iaf.

mjioo
0

#6 det beror nog på hur stark solen är och hur slitet håret redan är..

eja-53
0

men alltså, jag undrar om ni tror att mitt hår kommer bli vitt/platinablont om jag bleker det ännu en gång?? kolla på bilden hur det ser ut nu! spelar ingen roll om det blir jätteslitet…

eja-53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

JMax
0

Det borde bli det men det finns ju inga garantier… Risken är ju att det inte tål en behandling till och trillar av, jag skulle inte våga utan att ha en frisör inblandad.

Gå till en salong och fråga, det kostar ju inget! Du kan ju låtsas att du ska gå dit sen eller nått…bara undrar lite…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Liss
0

#8 Jag tycker du kan köra med blond slingfärg ist och slinga de blondare.. Om du bleker ännu en gång kan de nog bli konstigt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

IdaS-A
0

Om du vill å riktigt blont hår kan du blondera dig riktigt ljust först och sedan bleka det. Tror nog att du kan bleka det igen, du kan bli många nyanser blondare, ser inte så blont ut på koren tycker jag.

Lycka till

eja-53
0

Hur menar du? Har hört att bleka och blondera är samma sak..

Tack!

Sandra76
0

Det beror oxå på vad du använder för blekning…väteperoxiden o så

Jag tycker att du ska gå till frisör o fråga, du behöver ju inte göra behandling där, men de kanske kan hjälpa dig med vad du ska använda.

Vitt är svårt att få..ofta blir det med mer eller mindre gult i, det beror ju oxå på vad man har för grundfärg

Emelie-G
0

Jag dränkte håret i citron, var ute med båten en varm och solig dag och använde sedan hårinpackning. Håret blektes märkbart men blev inte mer slitet än det var innan!