Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: allmänt
Läst 623 ggr
memmis
0

Hjälp!

Jag har ett stort problem, Jag gillar min brors kompis. Han är 4 år äldre än mej. Jag vet inte hur jag ska göra. Ibland det som om han gillar mej också. snälla hjälp mej!! :/

LinneaG
0

Försök få tag på hans nummer, msn eller mail. Eller försök hitta ett tillfälle att prata med honom om han är hemma hos er ofta. Eller visa lite mer intresse så att han kanske tar första steget :)

mjioo
0

hum eftersom du skriver att han är 4år sälder, hur gammal är du?

håller med #1 visa att du finns men var inte för på då kan det bli jobbigt för honom eller din bror.

är du bra kompis med din bror? isf kan du ju försöka umgås med honom mer när den kompisen är med.

memmis
0

#2 han är 17 och jag är 13,

memmis
0

#1 han  ringer ibland och det är oftast jag som svarar, men jag ör för feg för att säga något.  Han pratar med mej ibland eller pratar och pratar, han säger Hej Emma och så. han var här hemma idag och ni skulle veta vilken blik jag fick när han gick. haha det rimmade.

LinneaG
0

#4 - Ge en sådan blick tillbaka då :)

mjioo
0

#3 ganska känsliga åldrar detdär :) jag vill absolut inte säga att du är för ung eller något sådant men tänk på att när man är 17 så är det mycket som händer(även när man är 13) många börjar ta förhållande på stort allvar och letar mer norgrannt eller helt enkelt bara vill ha någon att visa upp(den personen vill man inte vara om man tycker om någon..) han kommer inom ett år fylla 18och då är det som ett nytt liv som öppnar sig för många.

ta det försiktigt och som linnea skrev ge en likadan blick tillbaka ,prata med honom och låt han ta första steget men låt honom inte utnyttja dig.

säger det igen så det inte blir missförstånd det kan mycket väl funka, asbolut! och jag säger att du ska köra på det om det är ömsesidigt, men ta det försiktigt då det är ganska stor ålderskillnad i tonåren.

jag är 19 och träffar själv en person som är äldre(9år äldre för att vara exakt) för mig känns det bättre än om jag skulle träffa någon som var 15, så hoppas du förstår att det är inget illa menat mot dig eller andra bara egna åsikter :)

ad tjötig jag låter men vill inte ha några missförstånd men ändå varna, lycka till!

memmis
0

Tack så mkt. (: