Bleka VÄLDIGT svart hår?
Hejsan allihopa, jag har ett litet problem här.
Det är så att jag vill färga mitt hår rött. Lixom riktigt rött inte orangerött.
Men problemet är att jag har redan färgat mitt hår kolsvart i minst 2 år. Och om jag avfärgar och så, då blir det ju orange och så kommer vi då till min lilla fråga:
Går det att färga rött så att det blir snyggt sen även om håret är orange först?
Tacksam för svar // Majsan
Ska du ha det riktigt rött så är det rejäl blekning som gäller. Kan säkert gå om håret är lite orangefärgat också. Men det krävs fortfarande väldigt mycket blekning för att få det dit. Och det sliter rejält på håret. Men har du tur kan du få ett bra, rött resultat, och fortfarande ha hår kvar. ;)
Beror mycket på din hårkvalité.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag skulle nog inte våga faktiskt.. som Alex säger sliter det jättemycket.
Jag skulle vänta ett tag, tills det svarta växt ur.
Helena
jag hade svart-brunt hår och avfärgade fem ggr innan de blev tillräckligt ljust så att ja kunde få de rött :P (med en superblonde färg)
tyvärr blev håret väldigt slitet :/
och blev inte nöjd me färgen heller så e tbx på mitt svart-bruna igen :P haha!
men visst går de att få de bra, krävs tålamod och bra färger.. se till att håret kanske får vila lite emellan färgningarna..
men säger de igen, håret kommer bli JÄTTEslitet :/
lycka till! :D
Jag tror att det blir slitet….
Men om du färar det orange istället..?
Det är också snyggt…

Jag hade själv svart hår och tänkte bleka till blont, men min frisör bad mig att inte göra flera gånger efter varandra, för bleker man för mycket så slits håret inte bara ut, man kan tappa stora delar av håret också.
Så ska du bleka tycker jag du ska gå till frisör då de har de bra varorna som inte är lika farliga för håret :)
#5, mja, jag har blekt både hemma o hos frisör. Hemma har det gått bra, visst har det slitit på håret, men när jag slingade hos frisören gick det av Mängder med hår. Hon låtsades som ingenting.

Man bryter ned hårets tvärbindningar när man bleker upprepade ggr, vilket resulterar i "tuggummi" känsla på håret å sen går de av…..de går inte att bygga upp ett hår där dessa bindningar en gång blivit förstörda…..man kan endast klippa av de å låta de växa ut igen…
jag skulle våga, har gjort det själv en gång, hade ganska slitet hår. jag fick bleka håret två gånger, sen hävde jag i 2 paket av viva colors mest intensivröda färg. Sedan köpte jag hårinpackning med rött pigment, kanonbra för håret och håller färgen toppenfräsh! hårinpackningen finns hos frisör, den heter nutri color créme, tillverkaren är Revlon Professional. jag använde nr 600. Luktar gott för den också :)
Har en kompis som hade svart och blekte det, hon gjorde det om och om igen tills det blev blondt… Och tillslut tappade hon håret. Givetvis hade hon kvar lite, men det var sjuukt slitet och hon var halvflintis kan man säga :p Sen gick hon till en frisyr och limmade på förlängnigshår.
Oj, när jag läser detta antar jag att jag har väldigt bra kvalité på mitt hår.
Från början är jag blond, men sen färgade jag det brunt, sen ville jag bli blondin igen.. Men det blev orange när jag blekte det, så vi färgade/blekte nog mitt hår minst 5 gånger innan det blir bra, sen färgade jag det brunt igen, några gånger p.g.a utväxt, och sen ville jag färga det blont igen, och jag vet inte hur många gånger jag färgat/blekt det nu, men nu är det blont och även om jag inte vill det så får det vara blont, jag är för rädd för att tappa håret. Men mitt hår är väldigt fint med tanke på allt mitt färgande och blekande!
jaa mitt hår e me VÄLDIGT fint me tanke på hur mkt jag färgar de :O
Ja, det var rätt längesen denna tråds skrev. menmen .
Det är en tjej som har fantastiskt hår, och det är liksom jätterött. Jättefint verkligen, du kan kolla på bilder lite längre bak i hennes bilddagbok som t.ex 8 december 07. Där syns det jättebra :)
Viva intensivröd använde hon när hon färgade, men först måste du ju bleka och allt sånt antar jag ;) (är inte så haj på det här ;) )
Ville bara tipsa när det var dax sen :)
Glömde att skriva vad hon hette, kan bli så tokigt när man är trött.
lyckorusimagen heter hon iallafall