Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettshopping
Läst 3021 ggr
KickanLilja
0

XL silvershampo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett infall igår och beställde ett silvershampo (XL silvershampo) då jag tycker att mitt hår blir mer och mer orange för varje dag som går. Frågan är nu hur länge jag ska ha i det? Kan det bli helt fel med så jag blir lila eller gråhårig?

Jag nyfärgad

KickanLilja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu (6veckor senare)

KickanLilja
0

Såg att det inte syndens så tydligt, men i IRL så har det blivit gulare/orangare än från början

Alex
0

Det står på flaskan, är bara nån eller ett par minuter du ska ha det i. Risken finns att det kan bli blåtonat annars.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

MoreBeauty
0

silverschampoo är till för om du vill ha blekt hår eller har blekat håret

KickanLilja
0

#4 Det är till för att ta bort gula toner i färgat eller ofärgat hår

Maja
0

#5 - Ja, om du vill ha blekare hår alltså som #4 sa. :P

KickanLilja
0

#6 Det var jag som läste för snabbt =/

Kan i alla fall meddela att det har dämpat det gul/oranga lite, har tvättat håret 2 ggr och ser skillnaden

MoreBeauty
0

En fråga bara, jag har tonat mitt hår till blondin men det blev en misslyckad blondering och resultatet blev typ orange. om jag använder silverschampo vadå försvinner orange tonadefärg och återkmr mitt vanliga naturliga hårfärg?

juliapettersson
0

Jag använde mitt silverschampoo vid varje dusch i ett halvårs tid. Nu kan jag bara använda det varannan gång, för jag fick tillslut blåa skiftningar i vissa slingor. Men tvättar man med vanligt schampoo, försvinner skiftningarna igen.

Alex
0

#8 Tonat? För att bli blond krävs blekning, och det sitter. Och blir resultatet orange så får du bleka mer, alternativt färga någon annan färg. Silverschampoo tar bort gula ("röda") skiftningar i håret, och är alltså inget som går att använda istället för blekmedel.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst