Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 2680 ggr
Anoziz
0

Tona håret!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När som helst nu, när mamma kommer hem, ska jag tona mitt hår blondare! Bilder kommer på resultatet :)

(Bifogar bild på hur det ser ut nu)

Allamej
0

Kan man ens tona håret ljusare? Spännande :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

cattigirl
0

#1 nix man kan inte tona håret ljusare om det blir ljusare så är det en färg eller blekning…

Anoziz
0

Det stod iaf tonings-schampoo på förpackningen ;) Och det blev ljusare!

cattigirl
0

#3 jaha jag har lärt mig att toning inte innehåller väteperoxid och det är det som gör håret ljusare….

men stog det så…

Anoziz
0

Jag använde en Schwarzkopf Poly Color Tonings-Schampoo och så står det vid Varningstexten :"Innehåller väteperoxid".

Men jag suger på sådant här, allt heter egentligen färgning i mina ögon. Oavsett om man tonar, bleker, färgar eller vad allt heter xD

cattigirl
0

#5 ja det blir ju en färg så man kan ju undra varför det heter olikaSkrattande

Allamej
0

Bilder utlovades! :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Anoziz
0

Haha, imorgon ;)

Emelie-G
0

Har hört att om man har citron i håret och är ute i solen så bleks det, så gjorde ett citronexperiment idag när vi var ute med båten. Det var ett helvete att få ut allt sen, men det funkade faktiskt, mitt hår är blondare :D

LinneaG
0

#9 - går med saltvatten och klor(poolvatten) också.

Anoziz
0

#9 Blev det mycket blondare? ;)

Emelie-G
0

#11 Det blev inte direkt barbieblont, men har redan fått kommentarer om det så det skillnad blev det allt :)

oliviakarelius
0

#9 Hahaha så gjorde jag och min kompis förra sommaren också och de funkade ganska bra , håret blev ljusare iaf ;)

anaprincess
0

#5 är det väteperoxid i så är det en blekning :)

Anoziz
0

#14 Okej, men produkten hette Tonings-Schampoo!

[IsabelleA]
0

Här kör vi också med citron ;) Funkar faktiskt ganska bra, Tillskillnad frrån för två år sen då vi köpte en hel flaska med citronsaft och hällde över oss funkarde det faktiskt bättre att pressa en liten citron själv ;)

anaprincess
0

#15 även fast den heter det så är det inte en toning. Toning försvinner succesivt och om man gör håret ljusare så måste det blekas för att tömma fjällen i hårstret på pigment, när du tömmer på pigment så blir håret ljusare. En toning sitter i 6-8 veckor. Du kommer inte få tillbaka din hårfärg efter 6-8 veckor efter som pigmentet inte kan komma tillbaka av sig själv.

Anoziz
0

#17 Åh där lärde jag mig något nytt xD Men det är en bestående färg iaf!

Vill bara säga att jag bara har skrivit vad det stått på förpackningen, jag själv kan ingenting ;D

anaprincess
0

#18 du behöver inte bli dryg, jag uppfattade det som om du trodde att det skulle försvinna efter ett tag eller nått.

Anoziz
0

#19 Dryg? Nu förstår jag inte riktigt?

anaprincess
0

#20 trodde du va ironisk :P sorry. Om jag säger så här många på iFokus sidorna är det.

ciss
0

Sliter det inte vääääldigt mycket att ha citron i håret?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Emelie-G
0

#22 Jag har hört det så körde på hårinpackning efter, och det är inte mer slitet nu än innan citronkuren ;)

Anoziz
0

#21 Nej, jag var inte ironisk ;D Haha, ingen fara :)

ciss
0

#23: Perfa, då kanske man skulle prova då ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se