Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 517 ggr
eja-53
0

silverschampoo `!?

gör det håret ljusare? alltså nån nyans bara.. ? och kan det ta bort om man har både lite röda och gula reflexer? har blekt mitt hår några ggr vet ej om jag vågar göra det igen..

eja-53
0

hjäälp

Frida
0

Testa! Min mor använder silverschampo om somrarna när hon lägger en ljusare färg i håret. Det håller tydligen färgen jättebra och då antar jag att det måste ha en viss blekande effekt. Det röda vet jag inte hur pass bra det kan vara mot med det gula borde vara lättare att påverka.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

eja-53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

såhär ser mitt hår ut nu.. vet inte vad man ska kalla det.. kanske behöver blekas en gång till?

Liss
0

#3 Lägg i blonda slingor ist? och slinga de blont..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Allamej
0

Eller använd en blekning som heter Pärlblond eller Silverblond.

Jag är i processen att bli blond. Utgångsfärgen var svart med henna över :D så jag hade ju lite att jobba med :)

Jag är nu liiite ljusare än du men inte mycket. En gång i månaden bleker jag igen, börjar med längderna som har en rödton och sista 20 minuterna har jag även i botten.

Jag kommer dessutom att använda Silverbalsam varannan eller var tredje tvätt. Ja balsam för jag använder inte schampo. :)

Så här kommer jag att fortsätta tills dess att jag fått den nyans av blond jag vill vara… Silver :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

cattigirl
0

silverschampoo gör inte håret ljusare utan tar bort gula reflexer. det hjälper inte mot röda nyanser.

håller med nr fyra lägg ljusa slingor…