bleka igen?
såhär är det jag har tänkt att bleka håret, igen. men då är det såhär att jag har hållt på och blekt och färgat ganska mkt. jag har sammanlagt blekt håret 3 ggr. första gången var typ vecka 10 sen tror jag det var runt vecka 16 som jag blekte två gånger till, sen färgade jag håret svart vecka 18, typ. och sen dess har jag inte gjort nått med håret. men nu vill jag inte vara svarthårig längre. så frågan är då, vågar jag bleka håret igen nu innan skolan börjar typ? eller kommer typ håret att ramla av eller nått? :S

Ojdå, sånt är inte jag bra på ;)
Jag skulle nog gått till en frissa, för att höra, det beror ju helt på i vilken kondition håret är i..
Paulina
Mycket tveksamt om du blekt så mycket innan och nu har färgat svart. Beror visserligen på hur mycket du blekt tidigare och hur ljust du vill ha det nu, men jag har väldigt svårt att tro att det kommer gå. Får du behålla håret lär det bli som tuggummi… Tyvärr.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag skulle vänta ett tag, eller börja försiktigt, tex slingor.
Jag har färgat håret mycket de sista åren, och nu går det inge mer, håret är för slitet för att suga åt sig färgen.
Tycker du ska ta det lite lugnt med håret, gör många hårinpackningar.
Jag har själv blekt jag vet inte hur många gånger, men mitt hår får bara bättre kvalité av att jag färgar och bleker, vilket är underligt så det beror helt på hårets kvalité!
Men jag kan bara tipsa om hårinpackningar.
jag tycker du ska låta håret vara , om det inte är slitet nu så kommer det garanterat att bli det. Bleka sliter oerhört mycket på håret och att du dessutom gjort det så många gånger under en så kort period. Men satsa på att stärka ditt hår så att du sedan kan bleka det , gör hårinpackningar , använd ett bra shampo som passar din hår typ, tvätta inte håret varge dag. Och skippa allt fönande, plattande, lockande och tuperande om du nu gör sånt .