Blond eller rött??
Färga rött! kul att pröva något nytt ju! :)
Det är snyggt, tänk bara på att det är väldigt svårt att få ur sen, om du vill ha en annan färg. Att blondera från rött är ingen höjdare kan jag lova dig… Och färga brunt, mörkt eller liknande så brukar det röda lysa igenom rätt bra. Men det försvinner ju förr eller senare… ;)
Men kan helt klart vara tufft!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
säjj precis som alex….=)

Håller med #2, du ska egentligen inte färga rött direkt på det blonda, då blir det riktigt 'skrikit', självklart så beror det ju på vilken nyans i rött du vill ha. Men vill du ha en lite mer diskret nyans föreslår jag att du färgar/tonar hela håret i en mellanbrun/chokladbrun färg innan, och efter det tonar/färgar håret i en lite rödare färg.
jag har haft rött flera ggr (varje sommar typ). de tär ascoolt, men man får räkna med att förga om den minst var 3e vecka för att hålla en snygg färg (iaf om du duschar lika ofta som jag).
Jo precis som #5 säger så måste man ju hålla färgen också. Rött blir väldigt fort fult när de bleks.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
En variant är ju att färga nån rödbrun nyans, håller sig ju bättre och blir lite lättare att få bort. Så blir det ju inte lika extremt heller, om du nu är osäker. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

mm tack för alla svar. Jag färgade håret brunt för ett par år sedan. Det är ju inte kul att bleka ur som sagt. men samtidigt är jag så trött och tycker det är dyrt att gå och bleka utväxten. Jag tror jag gör som jag brukar! Säger till frissan "gör vad du vill". Sist vart jag tokblond med rosa och isblå slingor (ett par stycken) as coolt. men inte nå kul att göra samma sak igen..

Jag föreslår en mangofärgad ton, som en mörk gul eller ljus mild röd. Du är lite rosa i din hudtyp och mer mörkt som mahognyrött tror jag inte funkar. Lycka till.

#0 - har det blivit något beslut? :)

Tycker det vore snyggt med nån kopparfärg, inte knallrött.

#10 Nej det har det inte. Jag har till på tisdag på mig. Men det lutar väl åt koppar tror jag. som #11 sa..

#12 - ok, tänk bara på om du inte vill ha knallrött att tona/fäga håret en brun/mörkblond nyans innan du tar den rödare.

Jag tycker du ska spara ditt blonda hår!

Nu är det rött! Ska lägga upp någon bild sen..
Skoj, väntar på bild :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Blev det något resultat på bild? :)

Tycker det blev snyggt! Lite mer kopparfärgat!
En liknande färg hade jag förut, var så nöjd med den färgen, men har aldrig lyckats få tillbaka den.

Det var jätteläckert ju! :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tack=)

Skitsnyggt! :D
Åh, snyggt :)
Helena
testa någon av Manic Panic's röda extremtoningar. de är grymt snygga!! finns att köpa på: http://www.todiefor.se
Snyggt.