Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1307 ggr
ElinH
0

Epilator

Använder du epilator eller har du kanske testat? Berätta om vad du tyckte och vilken sort du har/använde.
Är vädligt inne på att skaffa en, är så sjukt trött på att behöva raka benen var och varannan dag nu på sommaren.

Har kikat lite på Brauns Silk-epil som de gör reklam för just nu och på Babyliss samt en Philips jag inte mins vad den heter..
Några erfarenheter av dem?

Smärtan kan jag stå ut med, men jag vill att det ska gå så fort som möjligt och att man ska kunna använda den under armarna också om det nu går..

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

E_hjo
0

Den dära som du pratar om har mamma. Hon säger att det knappt känns. Själv har jag inte vågat prova.   ^^

ElinH
0

#1 Vilken av dem Silk epil? ;) Kan inte du testa den och kolla om den är bra åt mig? ;D

/ ElinH

Liss
0

Jag har med funderat på silk epil. Den verkar väl okej, fast i reklamer säger dem ju iof vad som helst för att sälja. Men säger dem att den inte ska göra så ont som man kan tro ska de minsan vara så:P

Jag provade en som min syster hade, lääänge sen. Och den gjorde förbannat ont. Men de är inte så lustigt när den drar ut håret.

Fast de ska dessutom hålla längre än när man rakar. Eftersom de som sagt drar ut håret ist för att raka av bara toppen. Så jag ska nog som sagt köpa mig en silk epil när de finns pengar för det:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AliceL
0

haha jag kör med epilator, sitter jämt å grinar samtidigt xD men så är ja galet smärtkänslig också.. men det är faktiskt värt det ;)

E_hjo
0

#2 Den som går på reklam just nu.  :P Nae, testa tror jag nog att jag skippar. Måste få vänja mig vid tankten några veckor först.  ;)  ^^

Alex
0

Jag har en silk-epil från Braun, dock inte den de gör reklam för nu, min är några år gammal… Men det borde ju betyda att den i reklamen är bättre. ;) Och min funkar kanon. Känns gör det, men det blir mindre ju mer man använder den. Benen är ju inget vidare känsligt ställe heller så. Den jag har ska gå att använda under armarna och i bikinilinjen också, men där går gränsen för mig, vågar jag inte testa faktiskt. Får gå med rakhyvel. ;)

Men benen går utmärkt, går väl inte lika snabbt som med rakhyvel om man ska ha med allt (pincetterna kan ju missa några hårstrån). Dock håller det väldigt länge, och de kan ta hårstrån redan från ett par mm längd. Så jag rekommenderar det, absolut. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

ElinH
0

#6 Hur lång tid tar det ungefär med benen? :) Man vill ju inte sitta där i två timmar och försöka få bort allt hår :P

/ ElinH

Alex
0

#7 Haha du kan vara lugn, såå lång tid tar det inte! :P Men du får väl räkna med lite mer än två minuter i alla fall. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Trolleth
0

Jag har en enkel variant från Philips. Inget kylelement eller massageprylar på.. Bara en massa pincetter.

Kör bara i armhålorna. Snacka om skillnad från då när jag bara rakade! Nu växer kanska 20 hårstrån ut på en vecka, mot vad som såg ut som en miljon förut. Dessutom var de kolsvarta förr och även om man rakade så lyste det ju igenom huden… Nu är de knappt synliga när de kommer ut :)

Benen har jag testat, med s*tan vad ont det gör! Bikinilinjen vågar jag inte testa… Rakar bikinilinjen och kör Veet hårborttagningskräm på benen om jag inte vaxar på salong :)

Alex
0

#9 Inga såna grejer på min heller, bara pincetter. :)

De som kyler har jag dock hört att man bör akta sig för… De jag känner som testat säger att det var värre. Eftersom kylan gör att porerna sluter sig blir det ju inte lika lätt att dra upp hårstråna, och alltså gör det ondare. Bättre att då ta en varm dusch innan eller nåt, och använda en utan kylfunktion. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Liss
0

#10 Ja de måste jag ju hålla med om. De låter lustigt att de är kylare på en rakgrej.. pågrund av anledningen du drog upp.

Akerberg
0

Har en från Babyliss, en halvrund en.  Funkar kanon =D Växer inte ut på flera veckor och går lika fort som att raka. Gör inte alls så farligt ont heller och då ska du veta att jag har superlåg smärttröskel och får ont för ingenting… Under armarna däremot klarar jag inte av att använda den, det gjorde verkligen vrålont när jag provade…  (fast det gjorde lika ont att försöka dra dem med pincett så…)

Liss
0

Men ni som har epilator: Hur är de när man rakat sig och de sen börjar växa ut igen? Alltså får den bort jätte, jätte kort stubb?

Destany
0

jag har en epilator o det gör sjukt ont.. så jag använder inte den..

emmsaaan
0

Min mamma har en. Jag vågar inte testa ;)

neonrosa
0

Jag testade mamma för ett tag sedan, ont gjorde det och jag kom inte längre än till knät :p Sen gav jag upp!

halludu
0

Jag har provat mammas vet dock ej vad det är för ngn men ont som fan gör det !!! men men ^^ jag gör det aldrig igen, Ett tips ! man ska inte använda dom underarmarna då huden där är så känslig^^