Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 4827 ggr
Cattiiis
2

Från blond till rödhårig?

Nu ska ni få hjälpa mig litegranna igen!
Jag har fått för mig att jag ska färga håret rött. Inte skrikrött utan lite mer typ olika slingor i kastanjebrunt, brunt, rött, mörkrött och så. Just nu har jag blont hår (bifogar bild) som jag har blekt dit och en askblond (?) utväxt på kanske 10cm. Det blekta håret är ganska slitet.

Såå… tror ni att det blir alldeles för slitet om jag färgar håret, och tror ni att färgen blir bra? Jag är lite orolig för att det blir orange färg på det röda.

Och ni som är röd- el. rödbrunhåriga, skicka gäääärna med bild på ert hår! Jag vill se olika nyanser av rött och så.

LinneaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om jag var du skulle jag tona håret i en brun nyans, kanske mellanbrun eller chokladbrun. Och gör efter det slingor i en permanent färg. Vill du ha olika nyanser i rött i hela håret kan du färga hela i en lite rödare färg och bleka slingor som du låter sitta i olika länge så det blir olika nyanser.

Tänk bara på att det håret som är ljust nu blir väldigt rött om du väljer en röd färg.

På det här kortet har jag mellanbrun som grund (blev väldigt mörk, nästan svart) och gjort slingor som bleker den färgen man har på håret, slingorna blev lite röd/ljusaktiga.

LinneaG
0

Här har jag en lite lila/röd färg, kommer dock inte ihåg vilken färg det var, tror det var mocka eller någon liknande.

LinneaG
0

Här är en kastanj färg, dock färgad på något mörkblont hår. Färgar man på ljusblont så blir den rödare.

Cattiiis
0

Tack för hjälpen, Linnea! Har lite idéer på slingor och sånt nu, ska upp och prata med frissörn imorgon. Men tror du mitt hår blir väldigt slitet om jag färgar det?

paronskrutten
0

Färg sliter inte så mycket, se upp med färg med ammoniak i.

Helena

paronskrutten
0

Mitt hår, någorlunda nyfärgat

Helena

paronskrutten
0

Dock är jag inte blond :P

Helena

LinneaG
0

#4 - Visst sliter det på håret, men blondering är mycket värre. Vill du inte slita på håret så välj en toning, men då kommer den tvättas ur och blekas rätt snabbt och vill du ha slingor måste du ändå färga slingorna.

Cattiiis
0

Tack för hjälpen!