Hållbara lockar?
Hur får man lockarna att hålla en hel dag? Helst utan att stinka massa hårspray.
Tycker det är jättefint med lockar och kul att göra också. Men det är inte lika kul när de hunnit gå ut innan man kommer fram till jobbet eller festen.
Tips på hur de håller längre och bättre? Någon bra spray eller nåt annat?

Mousse? :)

Blir så svårt att locka efter man haft i moussen.

Men locka först och sen mousse ;)

Men då drar man ju ut lockarna?

Nej men ta lite mousse i båda händerna och kleta ut det och sedan puffar du upp lockarna med moussen i händerna så drar du inte ut lockarna ;)
Mitt hår ser bara fett ut med mousse :/
En bra spray?
Blöta håret, ha i mousse och sen locka?
hum..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tar kanske en timme att locka håret, hinner inte moussen torka och bli stel då?
Ska åka och köpa en mousse och prova.
Använd nån stylingkräm istället. Kan starkt rekommendera Crush Multi Styler http://www.crushhair.com/ (den med en 3:a på). Ha i den i håret när håret är blött och även sen när det är torrt, och locka sen. Blir inte stelt eller ser fett ut eller något, och extremt mycket bättre resultat och hållbarhet oavsett vilken frisyr man gör.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

För mig var det omöjligt att få lockarna att hålla i mitt långa hår (når ner till slutet av svanken för tillfället), tills min frisör ville prova sin nyinköpta locktång på mig. Wella Pro Curl conical heter den, lockarna höll sig hela dagen, och hela nästa dag, men försvann såklart när jag tvättade håret:P Men som sagt, den locktången är hur bra som helst, i alla fall på mitt hår och om jag jämför med hur dåligt resultatet brukar bli. Behöver ingen pray i utan bara lite lite mousse som jag tar i fuktigt hår, sedan fönar jag det helt torrt och lockar det. =)

#9 - vart kan man köpa det?

#11 Frisörsalonger är det väl som gäller…
Kolla efter såna som säljer XL hair/Grazettepordukter. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

själv har man ju självfall, det kan jag rekommendera! lockarna håller hela dagen, och dagen efter, och dagen efter den xP

#14 - tänk om man hade den turen!

Ha i mousse i handdukstorkat hår, och föna den sedan torrt innan du lockar, det brukar hålla bra för mig.
#15 Haha, du atte har man lockigt vill man ha rakt och har man rakt vill man ha lockigt:P
Tur jag har mellanting eller nått.. Självfall:P Bara platta ut eller låta de vara.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag har självlockigt hår så jag behöver bara häva i mouse och blåsa upp de lite så blir de fina lockar :D

#18, #19 Vilket underbart hår du har, blir riktigt avundsjk! :o