Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 3460 ggr
KarlaH
1

"hårknut"??

hejsan! är det någon där ute som vet hur man gör en sån där "knut/bulle" som sitter ganska högt på huvudet? jag försöker hela tiden men det går aldrig, HUR GÖR MAN??!!

Liss
0

Jag vet inte riktigt vad du menar med bulle på huvudet. Men vad jag tänker på är att bara ta en toffs runt allt hår högt på huvudet, linda om allt hår till en knut/bulle och sätt i nålar så de sitter kvar?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

KarlaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

typ en sånhär menar jag, som lilla my har ;)

Liss
0

Haha, jo men försök som jag sa då? Ta en toffs och sätt den där du vill ha bullen och snurra runt med håret, runt toffsen och sen i med massa nålar så den sitter kvar.

De är det enda sättet jag kommer på nu iaf.

KarlaH
0

det är ungefär så jag försöker göra, men det är ganska svårt för jag har lite uppklippt hår, så det blir ojämt, och så har jag tjockt hår.. så det är svårt :(

Liss
0

hum, ta lite mousse eller vax i innan du snurrar runt de då? Då borde det ju hålla bättre.

Ellsa
0

#2 Haha, lilla my=D

[Eichan]
0

Jag dansar balett och då måste man ju ha knut. Jag brukar först sätta upp håret i en hög hästsvans. Sedan sätta fast resten av håret (brukar alltid falla en massa hår runt ansiktet) med hårnålar. När jag har gjort det så flätar jag håret i hästsvansen till en vanlig fläta.Man kan annars tuppera eller tvinna om man inte vill ha en flätad knut.  Sedan snurrar man runt håret till en knut och sätter i knutnålar. När du satt i sa att dem håller kan du kladda på lite hårgele. Sätt sedan ett tunt hårnät några varv runt knuten så att inte håret sticker ut. Drar du ut hårnålarna en och en och sätter fast dem igen över hårnätet. Viktigt att du gör det med en i taget så att inte hela knuten faller ;). Sedan är det bara att spraya så att det håller bättre.

amsson
0

jag bara böjer mig framåt så håret hänger ned mot golvet, tar en snodd och woch woch så blir det en knut på huvudet. vet inte alls hur jag ska förklara efter som det går på automatik för mig…det brukar hålla sig hela dagen utan hårnålar och spary fast det kanske beror på hårlängden.

Emelie-G
0

Jag samlar hop hår som till en hög hästsvans, och rullar det sedan runt mitten (eller vad man ska säga :p), knycklar på en toffs och hoppas på det bästa. Inte alltid det lyckas dock ;)

Emelie-G
0

dubbelpost