Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: allmänt
Läst 603 ggr
Praktikanten
0

Vem lever glamourliv?

Undrar över en sak :

Hur många av er anser er leva ett "glamourliv" och hur skulle ni vilja beskriva det livet?

Hur många av er har valt bort att arbeta för att leva på något annat? Vad är "annat" i så fall?

Kyss

Aviendha
0

Jag kan inte påstå att jag lever ett glamouröst liv, menar, jag är student (spara spara) har illrar (som kan missa lådan, urk) Har en förkärlek till bilar, (inte rädd att bli skitig) och piercings och tatueringar..

För mig är ett glamouröst liv fyllt av lyx, pärlor och glitter ;)

Taci
0

Nej, jag lever då inget glamouröst liv, jobbar med att frakta gods, alltså köra bil hela dagarna o lyfta o ha mig, bli smutsig. Sen har jag hela hemmet fyllt med kaniner o råttor, o det kanske inte är det mest glamourösa i andras ögon. Köper inte jättemkt kläder eller sådant heller, så jag är väldigt oglammig måste jag säga ^^

Dessutom har jag influensa just nu, o det är väl minst glamouröst av allt ^^

LinneaG
0

Jag är ganska säker på att jag inte lever ett glamouröst liv.

Jag jobbar på en brädgård på dagarna och på kvällarna är jag i stallet, så nästan dygnet runt går jag med smutsiga fingrar och skit under naglarna.

Men vad är egentligen ett 'glamour liv'?
Att få allt serverat på ett fat med silver sked? Eller att jobba och kämpa för det man vill ha, att på egen hand skaffa ett eget liv. Att ha jobbat hårt och offrat sitt 'utseende och sina naglar' och kunna känna vid 70 års ålder att man verkligen levt ett roligt liv och ett händelsefullt liv.

RatLover
0

Jag skulle verkligen inte vilja leva ett liv där jag… inte gjorde ett skit! alltså bli serverad maten, aldrig behöva jobba m.m. Jag skulle bli GALEN xD

Sandra
0

Det livet jag lever måste vara ett praktexemplar på ett glamouröst liv! Jag kör lastbil och jobbar då mellan 8 och 11 timmar per dag. Jag sitter i bilkö både till o från jobbet. Jag får skäll av olika kunder vareviga dag och när jag kommer hem äter jag middag, duschar o sen går o lägger mig. Jag har inget liv ihop med min sambo längre alls.

Det måste väl va ett glamouröst liv… eller har jag fått det om bakfoten lite?

RatLover
0

heehe

Jokkmoks_Jokke
0

Spelar poker på nätterna sover halva dagarna går ut sniffar på luften på dagtid. Åker på resor under tråkiga vinterhalvår. Käkar ute 4 - 5 dagar i veckan. Har levt så i 10 år.

Cattiiis
0

Jag går i skolan och bor i mitt otroligt stökiga rum med en garderob som ser ut som ett bombnedslag. Stallet är som mitt andra hem, vilket betyder skitiga händer, smutsiga kläder och geggiga stövlar. Har hund och katt, som gärna myser ner min säng och mina kläder med katt-/hundhår vilket också är jättehärligt. Ja, jag lever absolut ett glamouröst liv, hehe.

När jag tänker "glamour" tänker jag Marilyn Monroe, pärlor, rött läppstift, catwalk, stora fina fester, långa klänningar och massor med fina drinkar. ;)

Jokkmoks_Jokke
0

Kom nyss hem från en mini semster i Rätt nice faktiskt…EN och annan öl slank ned och glass…

HANS_Scheik
0

Jag åker på kurser med sex och samlevnad. Annars gillar jag vin, kvinnor sång och glada vänners sällskap. Säga att jag lever ett glamouröst liv är som att säga att tjejer inte bajsar.

SofiaR
0

jag vet inte om jag lever ett glamouröst liv eller inte, bor hemma, studerar, får studiebidrag får en del extra pengar av mamma, men så är det ju när man bor hemma. Jag är i stallet, men på ågot vänster blir jag aldrig skitig, jag går helst i mjukis kläder. så nej skulle nog inte säga att jag lever ett så riktigt glamoröst liv. Men glamouröst kan betyda massa saker för olika människor, beror på hur man definerar det.