Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1058 ggr
Midnatt
0

Fläckar

Hej! Jag har ett sminkproblem, det blir nämligen "foundation/puder fläckar" en stund efter jag sminkat mig.. inte så snyggt :P

Jag använder "Dream matte mousse" från Maybelline eller "Infallible" från Loreal och Isadoras "Velvet touch compact puder"

Någon som vet vad fläckarna beror på, och hur man kan undvika dem?

LinneaG
0

Du är inte torr på vissa partier i ansiktet? Eller om du kanske får ett tjockare lager på vissa ställen?

Jag brukar först smörja ansiktet, sedan ta foundation (använder samma som dig) och känns det torrt så tar jag salva i hela ansiktet igen. Sedan puder och rouge på det.

Anoziz
0

Vad menar du med fläckar?

Jag använder också Dream Matte Mousse från Maybelline och den trokar mest ut min hud och jag inte smörjt in ansiktet extremt mycket innan. Jag får torra partier ca 2-3 cm under ögonen och det ser ut som huden flagnar. Ska därför sluta med den foundation och köra på flytande istället.

Midnatt
0

Jag smörjer först in huden med återfuktande kräm, sedan med control shine (som också återfuktar) och sen blandar jag ut foundationen med återfuktande hudkräm om jag känner mig lite torr, så nog får jag mycket fukt ;)

Jag är också enormt noga med att få lika tjockt lager..

Med fläckar menar jag lite mörkare fläckar.. svårt att förklara..

Lizzan
0

Bild? :)

Magster
0

Fläckar? Var?

Anväder också den, kör på att tvätta ansiktet på morgonom, på med fuktkräm, låt torka och sen sminka mig. Aldrig blivit några fläckar förutom på handduken om jag skulle torka av lite om det blev för mycket.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Midnatt
0

Tack för alla svaren!
Efter att ha blandat tre fjärdedelar hudkräm med foundationen gick det finfint, utan några fläckar alltså ;)

Lizzan
0

Vad bra :)