Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 2330 ggr
Fiona
0

Onda färgningscirkeln ><

Jag blonderade mitt hår i november, innan blonderingen var dt mörkblont efter nästa platinablondt. Jag har desan i november slingat  i utväxten en gång. Men hur ska jag göra för att slippa utväxten samt inte behöva färga och slinga dt ? Jag funderar på att låta dt växa ut till sommaren gör då bleks utväxten automatiskt antar jag.. Men hela håret växer ju inte ur på en sommar! Jag ångrar att jag blonderade dt eftersom dt kmr bli en himla utväxt ._. Finns det nån utväg från allt detta ? Några bra tips ? Omg vad jag rörde ihop dt men hoppas att ni fattar! Tacksam för vsra (:

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Alex
0

Lägg i en toning/färga lite mörkare blont så det blir så likt din egen hårfärg som möjligt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Sandra76
0

ja säger som #1, eller som du gjort innan slinga. har själv blonderat mig sedan slutet av oktober och gjort ifyllning en gång. Ska göra i april igen, men hinner ju få värsta utväxten. Mitt hår växer ganska fort, det är inte alltid positivt. Jag har en synlig utväxt efter en vecka…:/

Fiona
0

Tavk för svaren, men tror ni att det funkar att låta det växa ut i sommar ? Och eftersom inte hela håret kmr hinna växa ur under sommaren kan jag kanske göra som #1 föreslog?! (:

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

putt (:

Jenny

Fiona
0

putt (:

Jenny

Alex
0

#3 Går går det ju, men det lär ju bli en "skarv" där blekningen slutar. Och det är inte direkt vackert.. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Sandra76
0

Jag kan inte sånt tyvärr, men gå och fråga på en frisörsalong, de kanske kan hjälpa dig med frågor om hur du ska göra?

thilda-
1

Vad är din naturliga hårfärg??

Jag blonderade mig oxå i vintras.. men jag vart less på utväxten och färgade det sedan till Sunnyblondie.. min naturliga hårfärg är möörkblondt.. så min utväxt syns typ inte nu =)

Fiona
0

#8 mörkblond ;) Dt låter  ju bra skriv gärna märke och namn på färgen du använda :D

Jenny

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Wella Viva =)

LinneaG
0

Wella Viva tycker jag är väldigt bra, aldrig misslyckats med deras färger!

Fiona
0

Okej så färgen heter Wella Viva. Ska gå och inhadla så fort min ekonomi stiger lite x) Men om jag toner/färgar nu till mörkblont så blir dt inte så mkt utväxt plus att dt kmr blekas naturligt i sommar D) har jag rätt nu ? ::

Jenny

TienMu
0

Om du ska färga hela håret lite mörkare så bör du färga utväxten å tona längderna, slabbar du i samma färg i hela håret kommer du garanterat inte få ett snyggt å naturligt resultat. Är du riktigt vit blond på längderna föreslår jag en förpigmentering,annars finns risk för missfärgning.

thilda-
0

så vart mitt hår efter färgningen

thilda-
0

dagen efter + en klippning oxå =)

LinneaG
0

#15 - blev riktigt snyggt!

Liss
0

snyggt thilda!:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Fiona
0

tack för all hjälp, så nu ska jag färga utväxten mörkblond ocg tona längderna mörklblond hoppas dt blir bra nu bara! ;)

Jenny

Ellsa
0

Fint det blev :D

thilda-
0

tack :D