Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 2938 ggr
Globen
0

vågar ja färga??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja har färgat håret me Mörkblond, o nu vill ja ha chokladbrun.. men den på kicks sa att ja skulle färga me en röd nyans först o sen bruna färgen satt de inte blir grönt!.. ska ja göra de?, eller vågar ja prova utan att göra de?.. mvh sandra

LinneaG
0

Ja det skulle jag våga, jag har färgat från blond till svart/mörkbrun och det har aldrig blivit missfärgat.
Tycker det är lite konstigt att de rekomenderar att färga det med en röd färg, den röda färgen kommer bli väldigt skarp och nästan omöjlig att få bort i så ljust hår.

Globen
0

okee, tycker de är konstigt att man ska färga rött först ja me.. men ja provar chokladbrun direkt :D de kan ju itne bli annat än fel :D mvh sandra!

Taci
0

Jag har också färgat direkt från blond till brun, o det gick bra. Dock finns det ju ingen garanti för att det verkligen går bra :P

Lycka till!

TienMu
0

Hon menade nog inte rött….å inte färg heller……utan att du ska tona håret med en varm färg(alltså me lite rött i) de fungerar som en förpigmentering…..å då slipper man gröna/matta nyanser.

Visst du kan strunta i å förpigmentera å bara färga de du ville ha,å visst de kan bli bra…..eller kattastrof! beror på hur vattnet är där du bor osv……

Har varit med om att en färg slagit över i turkost så fort ja började skölja…..

Mycke kemikalier så man bör följa de råd man får.

Har läst kurser och utövat detta praktiskt då jag gått klart en privat frisörutbildning om ca 2,5 mån. Cool

Velsan
0

mitt går blev turkost, sen grönt å sen mörkgrönt :P men jag hade blekt mitt redan blonda hår. nu e de svart för de va de enda som bet :p men tror inte de e nån fara för dig :)

LinneaG
0

Dock har jag varit med om att en choklad färg blivit väldigt röd på ett mörkt hår.

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som det ser ut på bilden verkar du ju inte vara utan röda pigment, tror det är främst då man behöver ha i rött först/färga en brun färg med rött i. Har man väldigt ljust blont kan man nog ha lite brist på röda pigment, samt om man har blekt, för då bleker man ju bort dem. Och utan röda pigment kan en brun färg bli grön.

Och som #4 säger, det handlar inte om att färga rött. Utan se till att man får med lite röda pigment helt enkelt ;)

Jag gick från blond till brun (bilden), visserligen hos frisör, men då användes en brun färg med röda pigment. Men det är ju inget som direkt syns :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

TienMu
0

#7 Helt rätt! inge matt/grönt där inte! så ska en färgning från blond till mörk se ut :) me like!

Globen
0

okee, tack för alla svar!. ja ska nog prova färga, annars går ja te frissan så får hon fixa satt de blir bra,,  MVH sandra!

TienMu
0

#9 då får du räkna me att om du färgar själv å de inte bli bra å du måste ti frissan sen så blir de galet dyrt….

Globen
0

aa, de kan de bli :/ men ja ska nog gå te frissan nästa månad.. så de blir ordentkligt gjort=)

TienMu
0

Låter som en bra idé! Hoppas allt går bra,Lycka till! Glad