Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 1011 ggr
Liss
0

Mirakelprodukt

kanske inte.. men jag gilla den skarpt!

Var hoss frissan idag och hon har jämt nya produkter att visa upp för mig. Man blir fattig bara av att titta på allt hon visar upp^^
Iaf den här gången använde hon ett PULVER i mitt hår. Precis som potatismjöl eller något strödde hon in under håret lite här och var. Bara av pulvret vart håret strävt så de vart enklare att forma och gjorde t om så de stod upp en del.

Sen tog hon bara jätte lite vax och körde in.. så nu är de skit bra volym.. gick inte ens när på hemresan fast de småregna:)

Så alltså sprang jag ju såklart och köpte det här pulvret. Ser fram imot att testa själv:P Lite finurligt säkert innan man lär sig knepen. Men otroligt bra om man har glansigt lätt hår som inte gärna vill stå. Av de här blir de strävt som med saltvattenspray och blir volym på något konstigt vis.

Man ska alltså gnugga lite när man strött de:P SKIT BRA! rekomenderas!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinneaG
0

Vad heter det och vart finns det att köpa?

lolla87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den heter osis+ dust it, en prodikt från schwarzkopf.

kostar runt 140kr  om jag inte minns fel =/- men är inte säker, var ett tag sen jag köpte den. finns att köpa på hårsalonger och på internet. bara att söka på namnet isf….

Liss
0

Ja precis som #2 säger:) De står på själva burken att man bara kan köpa den på frisörsalonger. Men vi har ett ställe här i Norrk som heter frisörbaren, där dem säljer allt sånt plus lite till:)

De står på burken ; Dust It mattifying powder 2 create+ lightweight powder to texturize + soft matt effect + light control & seperation + long lasting hold + natural feel.

Sjukt bra;)

Lizzan
0

Låter kul :)

KajsaM
0

De har vi, tkr okå om de :)

Ellsa
0

Har tidigare sett och hört om det och det verkar bra :)

Beafer
0

det va ju den min frisör använde på mig förut som jag berättade om för dig :D när du ville ha ett "torrt vax" ;D den är ju sjukt bra!

Liss
0

#7 Jaha!? var de DEN! men varför sa du inte de då:P haha.. som sagt, den är sjukt bra.

men den var lite läskig att duscha ur.. vart som lim i skallen!^^ Men de gick ju bort med lite shampoo.. hehe

Midnatt
0

Här kommer lite recensioner för den som tycker det är intressant: http://www.stylesearch.se/produktkoll/produkt.aspx?pid=b084c4cb-fdbd-4f6b-a4fe-1e2a8dcee987
Är tyvärr luspank, så har inte råd att köpa den.. :(
Jag får nöja mig med min mousse och spray ;)

Betty
0

Tack för tipset Lisette! Ska springa och köpa "hårpulver" imorgon…för det enda som möjligtvis kan få mitt hår att få liiite volym skulle väl vara en elchock då…

Liss
0

#9 Ja dem flesta gillar/älskar de ju;)

#10 Absolut, värt varenda krona!:) Och du får ABSOLUT volym kan jag lova!

De tuffa är att de håller sig så jäkla länge och att håret blir matt på de där viset. Desutom kan man gnugga lite under dagen och eller forma om de om man vill. När man har spray är ju inte de det enklaste, heller inte me mousse. Men me den här är de bara att köra in fingrarna och fixa en annan friss om de är så;)

Var bara noga att INTE använda de i blött hår.. katastrof^^ Är som lim! och de tar ett tag att duscha ur faktist.

sofie
0

Jag har det, men kan nog tycka att det passar bäst för dom som har kortare eller mycke uppklippt hår. Mitt blir platt efter ett tag fast det är uppklipt. Men det är väldigt bra om man vill ruffsa till det då och då och det blir snyggt med det.

Liss
0

#12 Jo de är väl soms sagt mest för dem som har lite mer uppklipt så:) men de verka funka rätt bra även för dem med långt hår har jag sett:)

Aviendha
0

Vilken grej! Den MÅSTE testas! Så trött på volym som i bästa fall är fungerande, och sedan fiser ihop som en halvgräddad sockerkaka, även om jag har kort uppklippt hår..

Liss
0

#14 Ja testa, absolut värt de:)

Moonstrike
0

Sånt har jag (eller mamma egentligen då^^) men brukar inte använda det :)

lolla87
0

själv så andvänder jag oftatst Volume Master,det funkar supert utan kladd i botten.  men båda två ihop blir kanon ;)