Förlängning/färgning/m.m
Hej!
Är inte här inne särskilt mycket, men jag gissar på att ni är ganska duktiga på frisyrer och sådant? :)
Har funderat ett tag på att skaffa en "scene-frisyr", men är fortfarande väldigt osäker. Det känns som blekning och såndant ev. sliter alldeles för mycket på håret.
Ska försöka förklara hur jag menar (: Bifogar en bild på ungefär vilken färg jag vill att mitt hår ska ha, fast troligen kommer jag ha andra färger.
Just nu har jag brunt hår, och jag kommer behöva bleka det eller avfärga, då jag är blond egentligen.
Iallafall, min fråga är på vilket sätt jag kan göra så att håret slits minst. Och ska jag vänta ett tag efter blekningen/avfärgningen innan jag färgar det i olika färger igen? Borde jag fixa hos frisör eller göra det själv? Och vart kan jag köpa bra blekmedel/avfärgning isåfall?

Blekning är ju det som sliter allra mest på håret. Har du tänkt färga de andra färgerna med permanent färg eller toning?
Toning skadar inte håret på nåt sätt, utan är mer som en inpackning. Och permanent härfärg sliter också på håret, men inte alls lika mycket som blekning.
Jag tycker det är svårt att gå från brunt/mörkt hår till platinablont, om det är det du tänkt dig? Så blekningen skulle jag nog råda dig att göra hos frisör.

#1: Ja, tänkte plantinablont eller liite mörkare.
Hur länge håller toning? Har endast frägat permanent när jag färgat..

Toning finns i tre olika steg, eller oftast två hos de vanligaste märkena.
Nivå 1
8-10 tvättar, färgen sitter kvar tills du tvättat håret 8-10 ggr.
Nivå 2
20 tvättar, färgen sitter kvar tills du tvättat håret ca 20 ggr.
Men dessa tvättar är endast ungefärligt, det beror på vad du tonar för hår, tex på väldigt ljust hår sitter färgen oftast kvar längre än på mörkare hår.
Det finns en nivå till, där färgen sitter i 1-3 tvättar, denna är dock rätt svår att hitta. H&M hade tidigare i påsar som man kunde köpa i kanske 10 olika färger. Då kunde man färga håret för tex en fest eller liknande.

#3: Okej, då tror jag att jag kör på toning (:

Du kan läsa mer om olika färgningar här: Att färga håret

färga inte……använd EXTENSIONS…….i de färger du vill ha…..tonar du ett platina blont hår så kommer färgen fastna på ställen där du ej vill ha den,när du tvättar håret……

#6: H, okej, menar du att jag ska bleka håret och sen använda extensions istället för att tona? Eller ska jag skita i att bleka det med? ;o
Ja, jag är trög ;P

Vill du ha så som på bilden behöver du bleka massor för å få de så ljust……jag själv skulle avfärga sedan bleka upp massor med slingor i hätta däreter pensla i slingor i foliepaket där de behövs sen sätta i extensions i de färgerna du vill ha. Detta sliter mycket på håret så de rekomenderas att göras hos en duktig frisör.
Annars kan du ju färga håret i en snygg grundfärg typ helt svart el helt röd el blåsvart osv……å därefter matcha in snygga extensions slingor….rekomenderas…snällast mot ditt hår….
En bild på mig me olika färger på extensions…å då har ja valt en lila/svart grundfärg i hela håret…….
#8 Vart skaffar du dem färgade extensions testarna då?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Vi säljer dom där ja jobbar……sen finns de vad ja vet ett ställe till i uppsala….men de e hos frisörer som erbjuder extensions….i alla fall om man vill ha äkta grejer som inte förstör håret…..vi tar 18 kr per slinga…..finns oändligt många färger! :) enklast e ju å låta en en frisör som har utbildning inom extensions sätta i dem åxå…..nåra sling effekter sådär är ju inte en hårförlängning så det är inte så dyrt….å då får man ju hårslingorna inklippta åxå så de inte ser "föör" fejk ut…*le*
#10 Vart jobbar du? i Uppsala alltså?:)

www.sockra.com (kommer komma en ny sida)
gör min utbildning där,jag är färdig utbildad 3 juni år….efter de kommer ja förmodligen fortsätta jobba där me extensions på många olika sätt även peruker, färg å klippningar me de nyaste klippsätten ,uppsättningar,herrklippningar å skägg…jag sminkar även åxå…..

för 4 500 gör jag en helhårsförlängning……elevpris……me keratinhår….;)
#13 Vad innebär helhårsförlängning då? Att köra långt hår i hela håret?:)
Jag skulle bara vara intresserad isf av att typ köpa och få de format efter min frisyr i kanske rött och lila, ist för att färga håret i det. (bara som slingor alltså)

helhår är ju när du antingen vill ha längre hår eller tjockare….man sätter i extensions på hela huvet…..de hade ja gjort på senaste bilden…långt hår plus sling effekter….men vill man bara ändra håret lite grann,man kanske e nöjd me längden så kan man ju färga sitt egna hår i en snygg färg bara….å sen ta till lite extensions slingor
för färgade extensions slingor e galet smart att ha istället fö å krångla me färg å blekning som skadar ditt hår å sen efter nåra tvättar blir tråkiga…..
#8, ursnyggt!