Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettshopping
Läst 562 ggr
LinneaG
0

H&M+Cheap Monday

**Ja! Det är sant! H&M köper Cheap Monday!

H&M köper modeföretaget Fabric Scandinavia och blir därmed ägare till märken som Cheap Monday och butikskedjorna Weekday och Monki.
Därmed klirrar det till ordentligt hos grundarna Örjan Andersson, Adam Friberg, Linda Friberg och Lars Karlsson, köpet gick på nästan 1 miljard kronor.

**Mannen bakom butikskejan Weekdays och jeansmärket Cheap Monday, Örjan Andersson, har skapat värden för 1 miljard på bara fyra år. *När de första* 800 Cheap Monday-paren kom i mars 2004 sålde de slut på ett par veckor.

Cheap Monday säljs nu i tusen butiker i Europa, Nordamerika, Asien och Australien. Även Weekdaybutikerna breder ut sig, om än i lugnare takt. Strax före jul öppnade den hittills största butiken på Drottninggatan i Stockholm. I dagarna öppnar en butik i Köpenhamn och tanken har varit fortsatt internationell expansion.

LindaKarlstrom
0

jag älskar cheap monday jeans :D

halludu
0

Men när kommer dom ut i H&M katalogerna?=)

skrollan
0

undra hur mkt dem kommer kosta på H&M såna fall. Är inte dem typ miljövänliga också? :o

Anoziz
0

Jag har två par CM jeans och båda är jättehöga i midjan :/ Men ska nästa vecka åka in till stan och kolla på nya och försöka hitta några som inte är så höga i midjan ;)

E_hjo
0

Jamen de e ju sketabra!  ;)

KarlaH
0

men gud va dåligt, tycker jag! kommer dom typ ändras nu, jeansen asså?