Färgning!
Nu vill jag färga mitt hår igen. Mörkbrunt.
Min nuvarande hårfärg är oxå en färgning av färgen mocca, fast den börjar bli lite urtvättad. Mitt hår är ungefär som en rishög för allt färgande. Någon som har något tips på någon hårprodukt som reparerar håret bra?
Jag skickar in en bild på min nuvarande hårfärg, så får ni säga vad ni tycker, eller om mörkbrunt skulle passa :P

Hur mörkt vill du ha det?
Jag använder en färg som heter Mörkbrun, det är Loréals Préférence. Visar en bild på redultatet.
Mitt hår är också rätt risigt av all färgning, därför försöker jag att ibland använda en toning ist för en permanent färg, då en toning nästan är som en inpackning för håret.
Till den färgen jag använder får man även en efterbehandling som räcker till ca. 6 tvättar.

Ungefär som din färg, kanske lite ljusare.
Jag har köpt en hårfärg som är av märket Brillance (eler hur det stavas) mörkbrun :P

Vill du inte ha lika mörkt som mig så skulle jag nog inte ha i den så länge, vad står det på? 30 min?
Jag skulle ta max det som står på för att inte få en allt för mörk färg.

Det står 30 min.
Men jag tror jag ska lämna tillbaka den. Den kostade 109 kr. och jag såg en mycket billigare på ett annat ställe.

Är osäker på om man får lämna tillbaka hårfärger, är samma sak med smink har jag för mig.
Jag tycker du ska ha i färgen men hålla stenkoll på hur håret ser ut under tiden.
Klart man får lämna tillbaka om den är ouppbruten:)
Jag kommer inte ihåg, men är de inte garnier som har mycket reklam om att deras hårfärger ger vård medans de sitter i.. den ska vara bra iaf.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#6 - Ja de säger så i reklamen iaf, jag har provat deras färg en gång, och aldrig mer! Kändes som hårbotten brann! Usch!
#7 Jasså? de låter ju inge vidare..

#8 - nä, antagligen var det något fel på just den färgen jag köpte, eller om det är nåt i deras färg som jag är känslig mot. Har aldrig haft problem med hårfärger tidigare.
#9 Jo de är ju väldigt individuellt med färger sådär också.

Det står på kvittot att man får lämna tillbaka en obruten förpackning. öppet köp tre dagar.
Om jag var du hade jag nog inte tagit en mörkbrun färg, om du vill ha ljusare än LinneaG. Mörkbrun är, vilket alla inte förstår, MÖRKbrun. Nästan svart. Om ditt hår är väldigt slitet finns dessutom risken att det suger åt sig färgen ordentligt, och blir då mörkare än vad det ska. Så att ta en något ljusare nyans än vad du egentligen vill ha är nog inte fel. Är ju lättare att ha i en mörkare efteråt om du tyckte det blev för ljust, än tvärtom.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Håller med #12, ta en färg som är lite ljusare än reslutatet som du vill ha. Är du säker på att du vill ha det lite mörkare än vad resultatet på förpackningen visar kan du bara låta färgen sitta i några minuter längre än vad som står.

Har redan köpt :/