Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 1031 ggr
Mysofi
0

Tona?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att tona håret mörkare (typ brunt), men jag är inte riktigt säker. Skulle jag passa i det? Jag har aldrig tonat eller färgat förut, så jag är lite nervös! Vad kan gå fel och så? Och skulle jag se typ vit ut i ansiktet om håret blir mörkare?

Bifogar några bilder så får ni se…

Mysofi
0

Oj, man såg inte min hårfärg så bra där… *letar efter en ny bild*

Mysofi
0

Alltså jag har typ ingen riktigt bra bild på min hårfärg, men här kommer en sista iaf, det är jag till vänster.

Liss
0

Jag tror du skulle passa i mellanbrun. Vad som kan gå fel? Om du gör efter anvisningar eller går till en frisör är de väl inte så mycket som kan gå fel med en brun färg. Jag har färgat håret från och till sen jag var 13 år eller nått och aldrig haft några problem.

Om du kollar i tråden där man ändrat sitt utseende.. tycker du man vart mycket ljusare i ansiktet när vi två sista som ändrade till mörkare hår? Jag tycker inte man blir jätte vit av mörkt hår iaf:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SofiaR
0

jag tonade mitt hår burnt och det blev rött efter ett tag, vill du ha så att det håller i sig ett tag så tkr jag du ska satsa på permanent färgning.

Velsan
0

då får man utväxt istället

SofiaR
0

utväxt går att färga.

Velsan
0

jo men det blir en skarp utväxt och färgen sätter sig mer i håret, man blir beroende av att färga, tonar man så syns det inte lika mycket, och färgen bleknar med tiden. då kan man hellre tona oftare än att färga. lättare om man vill byta färg igen :)

Mysofi
0

Okej, tack så jättemycket för era svar! Jag vill så gärna tona! Färga tror jag inte riktigt jag vågar än men… Men skulle det se konstigt ut för jag har ganska ljusa ögonbryn..?

maaaliin
0

Jag tror de skulle bli jätte bra och de som e så bra me att tona e ju att de inte sliter på håret ett enda dugg ! Sen så finns de e ju inte så mycke som kan gå fel egnetligen. Färgen brukar ju bli lite ljusare än va de står och sen blir du missnöjd så tar de ju inte så jätte lång tid innan de går bort de tvättas ju bort. Jag tror inte de skulle se konstigt ut alls faktist med dina ljusa ögonbryn men sen e de ju bara lite coolt om man får chansen att se lite anorlunda ut :)

Mysofi
0

En tjej sa att hennes kompis (som har blont hår) skulle färga sitt hår brunt, men då vart det typ rosa XD

Lizzan
0

Jag tror det skulle bli fint :)

LinneaG
0

Någon brun nyans, med kanske lite guld i. Tror jag skulle passa, tror det är rätt svårt att misslyckas med en sådan färg eftersom du har en liknande nu.