Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1011 ggr
The_Rat
0

Foundation i hela ansiktet?

Hur brukar du använda din foundation - i hela ansiktet eller bara på "problemställen", t.ex. utslag och röda partier?

The_Rat
0

Åå nej, det skulle ju vara en undersökning här också…

Jaja, men ni får svara i inläggen istället  :)

Sandra76
0

Foundation i hela ansiktet, vill jag bara dölja plitor m.m på enstaka ställen då är det concealer. Foundationen gör att man får jämn hudton och att underlaget gör huden mer jämn och att smink fäster bättre. Men foundation döljer egentligen inte så mycket. Concealer döljer däremot mer.

Liss
0

Jag har foundation i hela ansiktet eftersom de jämnar ut.. jag har inte så täckande heller utan bara för att få en jämn färg så. Som sagt, för att täcka plitor använder jag conceler ist.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

juliapettersson
0

Hela ansiktet, så det inte blir någon skiftning.

SimsBrooke
0

Hela ansiktet. Annars ser det så konstigt ut. Hemlis

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Kitty41
0

Foundationen ska passa så pass bra att det inte blir några skiftningar, det är det som är grejen. Man kan ha på T-zonen (panna, näsa och haka), eftersom de flesta ofta behöver det där, och blir det skiftningar har man fel ton.

juliapettersson
0

Det kan visst bli skiftningar, även om man har rätt ton på foundationen. Har man en täckande foundation som jämnar ut så ser man oftast var huden inte har foundation.

emsems
0

beror på hur kass jag ser ut på morgonen… vissa dagar inget, vissa dagar bara under ögonen å så, vissa dagar över hela..

Lizzan
0

Hela ansiktet, alltid ^^

LinneaG
0

jag anvander i hela ansiktet, for att fa en jamn grund.

SofiaR
0

jag har i hela ansiktet så att det inte blir som fläckar.

Moonstrike
0

Jag använder inte i pannan, men i resten av ansiktet (haka, näsa, kinder)

ebbauh
0

Foundation har man ju i hela ansiktet, om du man ska täcka finnar eller fläckar använder man täckstift.

svampi
0

Använder inte foundation…Några av mina kompisar använder det dock och det ser helt knäppt ut! Det blir så konstigt vid halsen,för där är det ju en helt annan färg…

The_Rat
0

#14 Då använder dom säkert foundation i fel ton :) För det ska inte vara en helt annan färg vid halsen.

Liss
0

som sagt, foundation ska vara samma färg som man har på hyn eller t om ett snepp ljusare. Då ska de inte bli någon linje vid halsen:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

The_Rat
0

Jag använder mest i T-zonen, och tycker inte att det blir några skiftningar eller så.

Midnatt
0

Heeeela ansiktet här :)