smink!!
nu är min foundation (stavning?) slut, emn den jag använde blev man nästan vit/lila i ansiktet :/ men jag vet inte vad ska ska ha för ngn nu.. ge gärna tips och idéer och visa gärna bilder hur ni ser ut i den foundationen :)
Man brukar antingen ha en för rosa eller en för orange.. om de är problem på det viset.. har aldrig hört lila:)
Men jag hade iaf den ljusaste i true match förut i den oranga tonen.. de såg ut som jag hade gulsot eller något.. så bytta till den ljusaste i rosa nyansen.. Vart mycket, mycket bättre.. Jag har super ljus hy så behöver typ alltid det ljusaste som finns.. och då är rosa nyansen ljusare enligt mig!:)
Så jag kan säga att jag gillar true match från loreal. Den smällter även in i ens egen hy så de ser naturligt ut. Men vet någon något bättre så får ni gärna säga de:) (på bilden har jag true match)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
okej tack :) ngn mer (:
Jag brukar bli väldigt brun eller väldigt ljus. Vill ha en som är ett samband med min hy.. Men vet inte alls vilken som är bäst
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Välj en foundation som inte syns när du duttar in den i huden. Testa mot käklinjen , inte på din hand. Handen har oftast inte samma hudton som ansiktet och det är inte på handen du ska använda den;)
Ett test som Estee Lauder tog fram så använder 98% fel foundation..98%..det är väldigt mycket.
Man ska tänka på vad man har för hudtyp, torr, bland, fet, normal.
Sedan så kan man inte använda en färg på foundation hela året. Man är faktiskt ljusare på vinterhalvåret.
Tre foundationsfärger är bra att ha. Dessa kan man använda enbart eller blanda med varandra. Nu vet jag att en del använder sällan foundation..men om man bortser från det så är tre en bra regel.
Det är faktiskt så att det är sällan man hittar en perfekt nyans..då skulle det behöva finnas en oändlig mängd med nyanser. Men att ta den som är närmast sin egen hudton, hellre en ljusare, men att sedan använda lite rouge eller solpuder.
Jag själv använder Giordani golds adaptive från Oriflame, även Flawless från Oriflame använder jag. Mycket bra och prisvärda. Jag har även mineralfoundation från Everyday minerals.
Bild: Giordani gold är foundationflaskan med pump på bilden

Ja just det jaa.. hade ju oriflames ett tag med. Flawless, den ljusaste.. den var faktist väldigt bra i färgen för min del. Porsline eller vad den hette.. dock flyttade min vän som var återförsäljare bort härifrån^^ Men den tog slut så fort! Jag skulle gärna vilja hitta den perfekta foundation, men de lär nog inte hända
Har också haft makeup stores .. vad nu den heter. I en burk iaf.. men den var alldeles för mörk för mig. Kanske skulle gå tillbaka och glo ifall dem har bättre utbud nu. För den satt riktigt bra iaf har jag för mig.
Så har jag även haft en annan som jag var återförsäljare åt. Men den skiter vi i ^^
På bilden har jag makeup stores (tror jag) skit svårt att veta exakt vilke av alla. Har nog testat 10 stycken genom åren egentligen. Men det är jag till höger iaf.
Vad var du återförsäljare åt?
MUS(make up store)där har de väl make upartister som hjälper en med val av färg?
Oriflame har prover med foundations som man kan få av återförsäljare, om man hittar nån då;)
#6 hehe.. amway heter de:)
Jo jag vet att MUS har det. Men dem gav mig alltid fel, så jag litade inte speciellt mycket på dem efter det. jag fick liksom de allra mörkaste pudret för att min foundation därifrån var för ljus. Dem sa att jag skulle ha på pudret så skulle de bli bättre. Bara det att man inte ska ha puder mörkare än hyn heller^^ Om de inte är solpuder dock, men de var det inte. Men som sagt, kan ju ge dem en till chans annars. Kommer inte ihåg om dem var dyra heller.
Jo jag vet det med:) hehe.. men hon flytta ju härifrån^^ iof kommer hon hem vissa helger. Men känns lite tråk att behöva vänta tills dem helgerna för att få grejer isf. Skulle även vilja testa oriflames flytande rouge eller vad de var.
Ok, trist att tjejerna inte kunde sin sak på MUS, hoppas att det är bättre nu. Det är det värsta jag vet när man kommer in en ien parfym eller sminkbutik o personalen inte kan sin sak… och så brukar man ju inte få lämna tillbaka öppnat smink som man provat. Bla en av anledningarna jag gick med i Oriflame, 30 dagars öppet köp, man får använda upp till 1/3 av innehållet även smink..ja,ja.
Amway är jag med i oxå, mest för deras rengöringar som golv och köksrengöring..hehe. Köpte förr men hon flyttade också, därför gick vi med.
Jag har inte testat Oriflames flytande rouge, har tyvärr inte sett dom i de senaste katalogerna heller.
Jag väntar på vår make upen i från Oriflame. Ganska milda färger, men snygga och enkla produkter.
Jo det är riktigt tråkigt när de blir så. Vet i tusan om de blivit bättre heller.. en tjej från min gymnasieklass jobbar där nu nämligen. och hon gick samhäll/media som jag^^ vet inte vad man får för makeup utblinging där.. hehe
Okej. ja vi hoppade ur så fort som möjligt eftersom de är en massa skit med amway enligt oss. Dem vart ju t om stämda för något medans vi höll på. Och sånna där pyramid grejer gillar vi icke.
Okej, kanske skulle kolla efter oriflames grejer då. Tusan! jag vill bara hitta någon som är grymt bra.. varför finns inte de^^
Jag får även linjer i kinderna efter jag ler efter ett tag. Får man de eller har jag dålig foundation?
Linjer i kinderna har jag aldrig varit för faktiskt, varken på mig eller kunder. Har du smilgropar?, borde inte bli det av vare sig det ena eller det andra..hmmm
aha..ok..nej det borde inte bli så ..
tack så mkt :)

Jag anvander en mousse foundation, tycker den fungerar kanon, blir len i ansiktet av den ocksa.
Jag använder också en mousse foundation.. Dream Matte Mouse heter den, från Maybelline. Tycker den är bra, fast den är min första foundation så har ingen att jämföra med ;) Har en lite för ljus nyans kanske, men har rouge till :)