Brun-Grön-Blåhårig
Skulle vara duktig och färga bort min utväxt idag (var blond) och köpte en färg (Loreal nr. 7, se bild) och färgade.
När håret var blött var det brunt. Sen blev det lite torrare och grönt. Sen blev det blått. Nu är det mellanblont med gröna skiftningar. Vad ska jag göra?
På bild 2 är det samma färg som jag färgade med en annan gång och då blev det inte grönt…

hur länge hade du i färgen? du kan inte ha haft den för kort tid? Eller om ditt hår är nyblekt, att färget inte vill fastna.

Håret är inte alls slitet och färgades med en blond färg sist i oktober/november… Den skulle vara i 30 min. och det var den… I rötterna är det i alla fall brunt (fast inte alls samma som på bilden), sen blir det lite blondare och grönare…

Var det toning eller färg?
Vet att om man har blekt hår ska man alltid lägga i en röd toning innan man färgar brunt, annars kan det bli grönt. Men vet inte om det kan hända även på oblekt hår..?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Det var färg.
Färgade om det idag med Natural & easy nr 550 och itne fasen blev det bättre av det.. Det verkar inte som om färgen tar längst ner… Jag tycker inte att håret är slitet…

Nu har jag färgat det igen med min bästaste hårfärg någonsin, Garnier, den är tamefan oslagbar. Det blev inte alls grönt längre, utan brunt med gröna slingor :P
Ta en brun färg med rött i, det kan hjälpa…
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ja, jag vet… men eftersom jag känner mig själv vet jag att jag snart kommer att vilja vara blond igen och då är det inte lika roligt när man har en rödton i..
Aha okej, nej då är det ju dumt… ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
bild? :)

Har du lyckats lösa det?

Jadå, den enda utvägen var att färga det mörkare brunt med rött i så nu är det gjort… Men jag vet inte hur jag ska göra med min utväxt sen som kommer att vara ganska så mycket ljusare… Men det kanske går att slinga på något vis?

färgade du bara rötterna eller penslade du ut de på längderna åxå? va håret blekt?
stämmer rött neutraliserar grönt….men man kan även göra en avfärgning å sen en ny infärgning om man absolut inte vill ha rött….

Som sagt var håret blonderat sist i oktober/november… Jag hade i hela håret, men när jag färgade nu sist hade jag i där det var värst (grönt) först så det fick verka lite längre.
Jag ville inte göra en avfärgning eftersom det sliter så extremt på håret så jag tyckte inte att det var värt det

beror på vad för avfärgning man använder sig av…jag skulle aldrig rekomendera nån av mina kunder en avfärgning från kicks el ica…..utan den vi har hos frisören verkar på ett helt annorlunda sätt…..den så attsäga drar bara bort konstgjorda pigment från håret såsom gammal färg…..så att har du en utväxt så låter denna avfärgning bli den den biter bara på de färgade håret….ja har gjort den ett par gånger å mitt hår tog inge stryk av de…..sliter gör ju allt man gör me håret så de kommer man ju inte undan….

#16 jag har avfärgat hos frisören 2 ggr (lika frisörer) och det har slitit enormt mycket på mit hår båda gångerna, men jag har tunna fina strån så det kanske är det=)
Sen när utväxten börjar komma, tror du det går att slinga håret så den inte syns så tydligt? Några tips? Du verkar vara bra insatt=)
Hur mörkt jag har nu ungefär:

jag förstår vad du menar…..jag har själv enormt fintråfigt hår å väldigt poröst å de funka me våran avfärgning….
men notera då att man inte bara avfärgar utan man färgar in de åxå….den vi har är den som ska va bland de skonsammaste på marknaden är inte alls som blekning…..för de e ju va en avfärgning ofta jämförs med…att man blir vit i botten å gul/orange på längderna å de sliiiter……så verkar absolut inte våran….min utväxt va samma färg som innan å mina längder va rätt matta/utsugna el va man ska kalla de….galet lätt å få in ny fräsh färg över sen….
annars kan du prova 10-V Violet Blond el.10- VAP violet ask pearl från goldwell en skumtoning……håller 6-8 tvättar …..galet bra….
prova silver shampo,sen golwells VAP funkar inte de….ja…då e de no avfärgning du får avväga om du vill få ett hållbart resultat….eller då såklart låta de va å spara ut….men hu kul e de…färga de åt rött går ju åxå….men röd e ju en spec färg…..e man va å ha en kall blond färg bli rött rätt "förmycke" alal fall fö mig…ja gillar kalla blonda färger…:)

asså nä ja ser dina bilder så tycker ja inte de ser ut att va nå krångel..en toning me goldwells V eller VAP bör göra susen….
har sett värre…
vissa som kallar sig gröna eller grå lå el nåt överdriver ofta…men sen vissa som kommer kan verkligen vara turkosa eller riktigt gröööna…..
å så farligt har ju inte du….men d e eju så att de man inte trivs me syns ju mer för en själv….även om andra inte ser de….

#17 har du så mörkt nu?

Japp, jag har så mörkt nu…
Menar du alltså att jag ska ha i en Godwells V eller VAP nu eller sen när jag vill ha samma färg som utväxten?
Ja, när jag har avfärgat hemma så har längderna blivit oranga och hårbotten kycklinggula=/
10-V Violet Blond el.10- VAP violet ask pearl från Goldwell,när ska jag använda den? Nu eller då?=)
Tack för all hjälp!

aha trodde du va ljus nu…..men e du mörk så e en avfärgning bra…..de enda ja kan tipsa om som funkar….å då ska de va hos en frisör….
har man däremot färgat håret ljsut å tycker de är missfärgat i grönt el gult el någe då är VAP eller V galet bra……

Men om jag avfärgar och sedan vill ha den färgen det är på bilden 1 (i första inlägget) går det då, eller kommer det att bli grönt igen?
24 - skulle tro att det blir brandoranget…

nä de går,de va precis så jag gjorde i höstas när jag ville va hel blond….först avfärgade jag håret…..2 ggr….notera att de då är med frisör avfärgning å ej de man köper i affärn! sen efter de så gjorde jag folie slingor i hela håret massa tunna tunna,lättare å få de ljust då…..sen la ja en vårdande silvertoning på de….
har lite utväxt på bilden…

#26 Det verkar ju ha gått jättebra! Hur mörk var du innan?

Ojdå.

Då var du ganska mycket mörkare än vad jag är! Och det blev ju jättebra! Kan man avfärga, slinga och tona samma dag?

#30 jadå de går….

Vad bra, då ska jag prata med min frisör när det blir en synlig utväxt! Du råkar inte bo i närheten av mig (Katrineholm)?

nja…Uppsala… :)
kickanlilja - det är inte alla frisörer som vill försöka sig på att blondera en brunhårig. Jag har försökt få dem att göra det på mig när jag var mörk, men alla vägrade för att det skulle slita för mycket på håret. Men hör med dem

#34 Ja, jag vet, det svaret har jag också fått, de rekomenderar att slinga det i massor av små slingor istället, det var därför jag tänkte göra det sen när utväxten syns.
Jag har avfärgat det hos frisör två gånger från mörkbrunt, första gången blev det helt okey (se bild) andra gången blev det apelsinfärgat och de kunde inte göra något åt det sa dem… Dock färgade jag det med en blond färg när jag kom hem och det blev jättebra…
Det är svårt att veta vilka frisören som kan och inte kan…

#35 låter jätte konstigt av en frisör att göra så…..
skulle aldrig skicka hem en kund å säga att de inte går å gö nå åt…..nä då får man jobba övertid! :)
den frisörn måste vart lat å velat gått hem el nå….
fick du inte ens en ny tid? tänkte om hon hade en kund inbokat direkt efter så hon inte hann men då ska man ju få en tid till nästkommande dag hellst….
skulle dö om nån gjorde så mot mig…fan att ja skulle vilja gå från frissan å betalat å va missnöjd….ush!!

#36 jag var nog den sista kunden för dagen.. Var där mellan ungefär 13-17 eller nåt sånt.. Hon sa att hon hade gjort sitt bästa=/ Vad har jag rätt att kräva?

näe men klart alla kan ju misslyckas men då bör man ju kompensera de på något sätt….för de går ju att fixa,de e ju inte omöjligt…..
om man e rädd om kunderna vil säga….för du har väl aldrig mer gått tillbaks till den frisören?

#38 Ja, på något sätt tycker jag med att hon borde kunnat fixa till det.. Ne, jag går inte tillbaka till henne (eller någon annan på salongen) ens för klippning.

Nu har jag varit hos en toppen bra frisör! Hon färgade lite ljusare slingor och la en lite mörkare färg än den jag hade som botten, det blev ursnygt och jag är riktigt nöjd! jag klippte även upp håret så att det fick lite mer volym!
Har ingen bild nu, men det kommer en senare…

Vad skönt att de ordna sig! :) Värdelöst å gå runt å va missnöjd me håret!

Det kanske blev så för att det var en färg för de som redan färgat håret? Äh, nä, jag vet inte. Kan ingen om sånt här.

Ja, hos frisören har du självklart bättre färger, och de vet jag de sysslar med=D