Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 650 ggr
SimsBrooke
0

Mer böjda Ögonfransar

Jag vill ha mer böjda ögonfransar så att mina ögon blir mer öppna så man ser hur fina ögon jag har..
Jag har Isblå ögon, man ser ibland när solen ligger på hur isblå de är .. Men det är så jag får inet till de där böjda. Jag vet inte hur jag ska göra för att få det bra.. När man ser tjejer i skolan som har skitböjda så blir jag nästa avis:( Jag vill ju oxå ha såna böjda ögonfransar. Mina ögonfransar lägger sej nästan direkt :(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Sandra76
0

Jag antar att du redan har en fransböjare, men att de lägger sig ner ändå?

Prova att värma fransböjaren, antingen under varmt vatten(sedan torkar du den innan du böjer) eller värmer den med fönen(akta bara så du inte skållar dig) då brukar de hålla sig böjda längre.

Använd inte för "blöt" mascara heller om du använder fransböjare, det gör att fransarna blir raka. Gärna en mascara i sig som det är böjande, eller "curl".

Ett annat trick är att böja först en gång ganska långt in mot fransroten och håll i ca 10 sekunder, sedan flytta nån millimeter och tryck ett par sekunder där sedan flytta ut nån millimeter till och tryck. Då blir det inte så skarp "böj" som ser onaturlig ut;)

SimsBrooke
0

Jo jag har en fransböjare. Och det sista har jag gjort nu. Får se hur det går mä dä :S

Jag har Nivea Ideal Revolution waterproof
Den som har en gummi "pensel" och så..

Jag tycker den e ganska så bra. Sen vill jag ha en som är waterproof eftersom det kan hända vad som helst och då kanske man gråter och så, jag har ju erfarenhet av "du-har-gråtit-svart-under-ögonen- och det var inte så roligt :(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

juliapettersson
0

Jag brukar spola ögonfransböjaren under vatten & torka av. Tycker det blir ännu bättre än att värma med fönen.

Stravaganza
0

Jag ska klippa mina ögonfransar. V.V