Hur får man mer volym i håret?
Som rubriken lyder undrar jag hur man får håret mer luftigt och "volymigt" eller vad det nu heter xD.
Har försökt med både volymschampoo och fönat håret upp och ner, men inget tycks hjälpa, eller jo…. Det synns dagen jag har tvättat det och fönat det, men dagen efter är det lika platt igen =(
Har ni något bra tips på volymschampoo vill jag gärna höra om det ;)

Klipp upp håret lite?
Köp en Volume Master. Det är guds bästa uppfinning! :D

Jag har väl inte så mycket volym men jag sitter hela dagarna och "trycker upp" håret om du förstår? x)

#1 Har det lite uppklippt, inte så värst mycket, men jag märkte själv att det blev annorlunda när jag klippte upp det. Jag kan fråga frisören om det går att klippa upp det utan att det ser tunnare ut än vad det redan är :P. Klippte upp håret hos en frisör, och hjälp vad tunt det såg ut! Ett tag senare gick jag till en annan frisör och klippte upp det lite mer, och hon klippte upp det på ett sätt så att håret såg tjockare ut. Det blir skillnad hos olika frisörer kan jag säga! xD Jag ska klippa upp det lite mer nästa gång jag ska till frisören =)
#2 Vad kostar en sån?
#3 ja xD
#4. 490 på onoff :)
#2 ååå ja! =) och spray

#4 På vilka olika sätt klippte hon upp det? Ska klippa upp mitt hår på måndag och vill gärna att det ska se tjockt ut=) Det kanske är svårt att förklara, men du kanske har en bild?

Det var den inte….. Man kan se det ytterst lite på den första bilden, men det är nog inte till så stor hjälp =(

Förstår på ett ungefär i alla fall, tack tack! Jag har ungefär lika långt hår som dig så vi får se hur det blir=)

#11 Hoppas det blir bra =)

Jag hittade nyss ett sånt "munstycke" eller vad det heter till fönen som var till volym, kan ju prova det först xD Innan har jag kört med den vanliga, men den funkar inte lika bra tror jag ;P

oops, sådär http://www.youtube.com/watch?v=dNFI9bN-cNc
Jag har slutat försöka få mitt hår att vara fluffigt, haha ^^

Nu när jag väl har kommit på hur man kan få det ganska fluffigt har jag ett problem….. För ett tag sedan slog jag i huvudet där bak så att en liten bit hår flög av, och det syns! Det är nog något av det värsta som har hänt mig =( Så nu kan kan inte visa mig ute utan totte eller något som döljer det utan att bli utskrattad, till och med två av mina så kallade kompisar har redan skrattat åt det och gillar mycket att säga det till folk, och säger det gärna högt när jag är i närheten bara för att jäklas, hur bra är kompisar gör så egentligen!?

Jag har gjort en hårförtjockning, alltså fyllt i med lite löshår ;) Håret blir mycket tjockare = mer volym.
Lite tips i artikeln Vintertrött hår, läs där;)