Uppläggning av Make-up!!
Ni vet när det står i tidningarna, typ steg ett; blablabla….
Jag är jätte dålig på att sminka mig men vill bli mycket bättre. Någon eller några (jättemånga) som kan skriva stegvis hur dom lägger på make-up;en . Gärna Bilder.!!!

1. Jag börjar med en salva i hela ansiktet.
2. Sedan en mousse concealer under ögonen och på vissa prickar.
3. Foundation, hela ansiktet.
4. puder i hela ansiktet
5. Några shimmer pearls på kinderna
6. Eyeliner längst övre fransraden
7. Skugga, nästan alltid vit i ögonvrån närmast näsan och precis under ögonbrynet.
8. Annan skugga, en eller flera som läggs på olika sätt.
9. Fyller i eyelinern
10. Mascara, ca 2 lager, där de får torka i mellan.
Salva?
Mer tips!!!!

#2 - ja, så huden inte torkas ut av sminket.
Jag satsar mest på en bra ögonmakeup och brukar göra såhär
- Lägger en basskugga på hela ögonlocket och upp till brynet, brukar använda en som heter "Pearl", lite skimmrande men ganska transparent.
- Lägger en mörk skugga precis intill övre fransraden och suddar den noga uppåt-utåt för en mer naturlig look.
- Lägger en lite ljusare skugga på ögongloben. Suddar ihop de båda nyanserna så de smälter ihop bra.
- Lägger en ljusare/vit skimmrande skugga under brynet och inåt mot näsan.
- Avslutar med några lager svart mascara från.
- Concealer över ojämnheter i hyn, puder/foundation i hela ansiktet, ett tunt lager.
- Läppglans ibland, rouge ibland. Beroende på vart jag ska och hur outfiten ser ut ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#4 Smart;)
#5 Jaha Låter fint ska testa det=)
#6 Enkelt och smidigt kan man köra på när man inte hinner =P
Jag har sällan ork och tid att sminka mig så noga men ungefär såhär gör jag:
1. Har en foundation i hela ansiktet av samma nyans som min hud, sedan täcker jag över ojämnheter osv. med conceler och därefter har jag på ett löst puder över hela ansiktet.
2. Målar med flytande eyeliner längs den övre fransraden och suddar sedan med hjälp av en tops och vatten. (Jag är rätt skakig på handen xD) Sedan målar jag med vit kajal innanför den undre fransraden så jag ska se lite piggare ut, därefter målar jag en smal linje nära den undre fransraden fast innanför den. (dålig på att förklara)
3. Duttar på lite vatten på ögonlocket så ögonskuggan ska sitta bättre och lägger sedan på den, ofta är den en beige/vit jag använder mig av.
4. Har jag tid så böjer jag ögonfransarna med hjälp av en ögonfransböjar och sist av allt lägger jag på mascaran.
Jag är inte så duktig på att sminka mig och är världssämst på ögonskuggor, jag tycker alltid att jag ser så översminkad ut..
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Börjar med att lägga på ett jämt foundation i hela ansiktet. Därefter concealer under ögonen & där jag vill täcka något. Pudrar hela ansiktet och borstar bort överflödigt puder. Sedan lägger jag på ett ljusrosa rouge.
Väljer ut vilken eller vilka ögonskuggar jag ska använda. Brukar oftast lägga en benvit ögonskugga över ögongloben och vid kanten av ögat, och ibland en liten mjuk rand just under nedre fransraden. Därefter lägger jag på en annan ögonskugga, oftast en slags cremefärgad. Den lägger jag på ögongloben. Suddar ut litegrann med fingret eller en tops.
Böjer fransarna noga, först från roten, sedan på mitten och till sist längst ut. Lägger på ett lager mascara. Väntar tills det torkat, lägger på ett eller två till. Efter en stund lägger jag på ännu mer för maxad effekt.
Avslutar med vit ögonpenna. Lägger på läppsyl/cerat på läpparna och sist läppglans.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#8,9 Hmm,, ska försöka hinna med alla olika varianter.=D
MER TIPS!!!!!!!!!=D

En sak jag brukar göra är att blanda min foundation med ansiktskrämen, då är den lättare att få jämn, plus att det blir ett mer naturligt resultat =)
#11 Smart!!! ska testa=) MER ALTERNATIV t.ex. festsminkning, vardags, mm.
Snälla hjälp jag har dålig fantasi!
Så här har jag sminkat mig senaste dagarna. Inte så mycket fokus på ögonen, som jag brukar ha. Utan nu har jag haft fokus på läpparna. Röda! Jätte bra på jobbet som säljknep. Fått mer komplimanger de senaste två dagarna än i hela mitt liv typ :P
Man ska välja antingen att framhäva ögon, eller läppar. Tar man båda blir det för mycket :)
- Fuktgörande kräm
- Foundation, en ton ljusare än min egen hud
- Gel-bronzer på kinderna och näsan, för en solkysst look, och för att slippa ränder.
- Lite puder där det glänser.
- ljusrosa rouge på kinderna och brunröd under kindbenet.
- svart flytande eyeliner
- utsuddad svart ögonskugga
- Böjer fransarna och tar på massa mascara
- Knallröda läppar
Kolla gärna tråden dagens make up som en del även lägger upp bilder i. där kan man hitta inspiration;)

Jag gör så här, stegvis:
1 - Lägger på lite hudkräm på torra ytor i ansiktet.
2 - Duttar på concealer på ställen där det behövs.
3 - Foundation (Loréal Paris, true match) inte för mycket, det får inte synas vid hakan att det är mörkare.
4 - Drar rouge upp mot kindbenen, inte för mycket av det heller.
5 - Kajal/eyeliner
6 - Mascara, jag använder ganska mycket mascara. Det kan lätt bli klumpigt om man vill ha mycket. Se till att köpa en mascara som inte klumpar så lätt.
7 - Läppglans (används inte alltid, ibland när jag känner för det).
Voila! Min vardagliga makeup.
Tack åter igen för tipsen, försöker hitta ngn make-up som passar mig. men det är svårt, MER TIPS!!
Putt=)

Jag brukar kolla på youtbe på tips, det finns tjejer som visar steg efer steg hur dom sminkar sig! Sök bara efter Make Up.
De har en massa bra tutorials med make up steg för steg på youtube
testa även make up tutorials
Min personliga favorit Monroemisfit sök på henne kommer det upp