Ansiktsvård
Ja i måååånga år har jag haft bland hy. Ja jag tror det iallafall för det har varit torrfläckar på vintern, finnar här och var… Men så gick jag på en spabehandling på Åhléns i Sthlm och fick lite hjälp för ca fem år sedan. Har efter detta varit duktig för det mesta med min hy för att det hjälper. Använder ansiktsrengöring, fuktlotion morgon och kväll. Och sluppit alla besvär. Visst blir det finnar ibland av att jag överkonsumerar mandel eller ost men inte som förut. Jag använder MD produkter med det spelar säkert inte så stor roll vilket märke. Så jag rekomenderar att ni prövar några produkter från ett bra märke och gör det morgon och kväll. Först vill huden försöka få ut all skit men sedan efter några veckor bör det vara bra. Är det inte det så kanske du ska testa ett annat märke. Men det är värt det att ha god ansiktsvård och låte huden andas utan smink ofta.
jag har haft tur och har inte haft dålig hy.. =)

Min syrra är likadan. Hela tonåren så såg jag inte en finne på henne. Vissa har tur.
Men för min del så har det varit på grund av tvål och lotions och dåliga försök att få det bättre. Inte haft så värst mycket problem hy utan fel hantering helt enkelt.

Andas utan smink hjälpte en del för mig (sminkar mig bara till fest sedan några år tillbaka). Make-up Store har även ett ansiktsvatten med kamomill som gjorde livet ännu lite lättare. Men nästan 20 år av finnar har satt sina spår…

Jag hade förr cleacil, men har bytt till Oriflams och älskar den Den är super och inte farligt dyr heller, men såå mycket bättre för min del.

Jag och min syrra gör ansiktsmasker då och då. Jag är egentligen inte i extrembehov av det, men en liten uppfräschning då och då är väl inte fel ;) Sedan tycker jag att det är kul att göra såna, det finns ju en massa olika färger också xD På mig ser man typ ingen skillnad, men det funkar jättebra för min syster =)
Att ha en bra hudvårdsrutin och inte slarva. Jag använder smink istort sett varje dag, och jag har bättre hud nu än för ett par år sedan då jag bara använde smink sporadiskt. Ett märke som passar din hud, det behöver inte vara ett dyrt märke. Men tvätta bort sminket varje kväll ordentligt!
Efter declor och Md formulation..mfl så gick jag över till Oriflame av en slump och det blev mycket bättre för mig. Det gäller att hitta hudvård och make up som passar din hy.

#5 Vilka ansiktsmasker gör ni då? :)

Jag har ganska bra hy, typ inga finnar och inte så torr heller. Tvättar det med clerasil ibland och smörjer in med nå'n hudkräm.