Slinga håret
Hej !
Vet att det finns massor såna här trådar. Men inget som riktigt handlade om det här ändå.
Jag har blondt hår, nästan mot platina blondt men inte riktigt. Efter senaste utväxtslingningen så blev det lite för ljust och tråkigt liksom. Allt samma färg.. Känns så livlöst. Så jag tänkte göra lite mörkare slingor i, som jaghaft förut o blivit nöjd med. Då hos frisör dock, men nu vill jag testa själv först..
Men jag har inte hittat nån bra färg, alla färdiga slingnings färger är ju mest för mörkt hår m ljusa slingor i liksom .. Visst kan jag köpa separat mössa det gör mej inget, men har ni nåt tips på färg? Vill ha nåt i guld/koppar/brunt nyans :P
Tacksam för svar :)
förstår inte varför det inte finns tvärtom färger, bruna nyanser för ljust hår liksom ..hehe .)

Tänk på att om du är så pass ljus som nästan platina så behöver du nog göra en förpigmentering på slingorna du vill färga mörka innan…..annars finns risk för att de kan bli missfärgade dvs grönaktiga…..

Jag har färgat håret från blond till brunett/svart flera ggr utan problem och utan missfärgningar.
Vad är det för färg du är ute efter?
Om jag var du skulle jag undvika koppar, då det blir väldifr röd/orange på så pass ljust hår. Tänk på att alla färger blir skarpare på ljust hår.
Det finns massa "tvärt om färger".. Alltså mörka nyanser för ljust hår. Gå och kolla i vilken mataffär som helst, eller h&m, åhlens eller liknande.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Okej. Ska kolla runt lite, har gjort det o inte tyckt jag hittat nåt som passar. Men men .. får leta vidare:)
Okej. Ska kolla runt lite, har gjort det o inte tyckt jag hittat nåt som passar. Men men .. får leta vidare:)

Kan inte du kolla runt lite och leta vidare?! ;)
Haha ^^