Märkesväskor
Jag la in samma fråga på Mode men lägger in den även här då många modeintresserade finns även här.
Jag har utveckalt ett habegär för en viss Fendi modell och nu har jag sett en annons på Tradera på en Fendiväska som jag snöat in mig på och vill lägga bud.
Men hur vet man att en väska är autentisk?
Till väskan medföljer en Fendi-dust-bag (what ever that is?) samt att på fotot ligger det en gul lapp (som ett litet certifikat) samt en annan lite etikett med bla en streckkod på.
När det står att dust-bagen och etiketten ingår kan man ta det som att väskan är autentisk då?
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jag har inte speciellt stor koll på märkes väskor.
Det finns inge annons på en 'oäkta' som du kan jämföra med, både pris och utseende.
Priset borde ju vara rätt så mycket i pris mellan äkta och oäkta.
Jag kan tyvärr inget heller. Hur är priset? alldeles "för billigt" kan vara ett tecken på att den är oäkta. Googla på Fendi och leta efter deras hemsida..kanske det står nåt där om äkta väskor??

#2 - eller kanske står hur man känner igen en äkta väska :)

Jag googlar för fullt och letar känneteckan.
Iom att det är Tradera så kan ju priset bli vad som helst men utropspriset är på 399 kr så det låter lite mysko att den skulle vara äkta *hmmm*

Vad kan en äkta kosta då? finns det inga liknande annonser?

En äkta kostar mellan 22´-25000 kr och det är pengar som inte finns i min värld att lägga på en väska :o/
Fendi har en amerikansk sida jag lyckades googla mig fram till och som hade live chat där jag frågade på vilket sätt man kan skilja en äkta från en kopia.
Enda sättet att skilja dom åt är om en Fendiåterförsäljare eller tillverkare fysiskt få vända och vrida och kolla på sömmar etc. Det är knappt även de kan skilja kopiorna från den äkta varan ibland.
Den jag har sett kan inte vara en äkta men dock är den i skinn.
*gaaahhh* vad jag får beslutsångest!
Hur skulle ni resonera när det är så enorma pengar och köpa en äkta och kopiorna ser ut precis om de äkta och knappt Fendis återförsäljare kan se skillnaden??

Själv så bryr jag mig inte så mycket om ifall det är äkta eller kopia, jag skulle dock inte betala en massa för en kopia, utan de köper jag sånafall för att de är billiga.
Som tex i Thailand, där köper man kopior för att det är så billigt :)

Nä precis…speciellt när det i stort sett är omöjligt att skilja orginalet från en kopia.
#8 Precis! då kan du ju lika gärna köpa en otroligt mycket billigare som ser exakt likadan ut:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Vissa väskor ser man klockrent på dom att det är en kopia, men om knappt Fendis återförsäljare kan skilja på en äkta från en kopia så borde man vara rätt safe. Det finns flera superfina i skinn som jag bara vill ha :o)
Ska nog slå till på en sådan en vacker dag *gnider händerna*
säger som ni andra, köp en billig, å den är nog inte äkta. Däremot kan iaf jag tycka det är lite lamt att ha en fejk då alla ändå fattar att dne är just fejk… jag tror man ser skillnad om det är en rik människa med en äkta väska eller en fjortis som har en fejk liksom… eller alltså, om man har en äkta så ser man nog det på resten av personen.. jag perosnligen köper inte fusk av den anledningen, köper hellre en billig utan märke i så fall.. Fast det är ju jag det.. =)

#11 Menar du att det bara är sk rika personer som är tillräckligt "värda" att äga en äkta väska ? *förvirrad*
Jag äger ingen minkpäls eller rolexklocka men skulle jag vilja så skulle jag kunna köpa mig en autentisk väska men bara pga avsaknaden av massor av stort dyrt bling bling så är det onödigt då väskan ändå kommer se ut som en fejk pga mitt övriga yttre…eller?
Man skall inte döma boken efter omslaget…även en lodare kan vara väl bemedlad men väljer bara att inte slänga det i ansiktet på sin omgivning utan har en nertonad stil.
Jag hoppas att det inte är så här du menar, för då har du fått dina värderingar lite på svaj ;o)