Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 570 ggr
Sandra76
0

Lite shopping och false lashes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var och besökte läkare med sonen..inget allvarligt.

Lite shopping hanns ändå med på HM

Saltvattenspray, mascara(för att den var så billig och att jag glömt beställa hem) sedan 3 olika lösögonfransar.

Jag är nästan oskuld när det gäller falsies, bara använt det nån enstaka gång och det är år sedan.

Men nu har jag provat ett par ikväll.

Jag var redan sminkad så jag har bara satt dit dem, inte dragit eyeliner eller har på mascara för att smälta samman resultatet.

False lashes är glamoröst och kan göra den mest tråkiga make upen glammig. Det kommer mer och mer och även en hel del till vardags.

HM har billiga. Om de håller måttet vet jag inte än.

Men ut och handla lösögonfransar tjejer och testa! Lite pill i början som allt annat men man lär sig snabbt!

Och snyggt är det!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=de549eb3-7a36-40a8-ae01-ba6aecc5be7a&Filename=HM 12 feb.jpg)

Sandra76
0

Resultatet..

Det är fransarna längst till vänster (förra inläggsbilden) jag använt

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cdb5ba0e-7d18-4042-aada-bf435b5d251b&Filename=falsie 12 feb2.jpg)

Sandra76
0

och en till..

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=1d34ac01-12b9-4daa-aa33-3b4d87fb5194&Filename=falsies 12 feb3.jpg)

LinneaG
0

Riktigt snyggt! Jag lyckas inte få dit de, svårt med limmet och pilla.

Sandra76
0

Ja, men detta tog max 2 min för båda, så det gick smidigt

Ju fler ggr man gör det ju fortare går det och lättare också

AnnaJohansson
0

Vad är salt vatten spray för något? ^^

__iE
0

man kan inte få se dina ögonfransar utan ? :P så man kan jämföra lite ? ^^

Sandra76
0

Javisst, men det är inte från idag denna sminkning

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cd908a55-6dd7-4ff4-ab7b-05c7bbd1e34c&Filename=22 jan mad.jpg)

Liss
0

riktigt snyggt.. men har aldrig förstått hur man får på dem.. tror inte jag skulle ha tålamod heller:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinneaG
0

Några tips på hur man fäster de lättast?

Cattiiis
0

Det har jag alltid undrat, hur sjutton får man fast dom?

LinneaG
0

Jag har provat en gång, det slutade med att de hamnade i papperskorgen! Gick inte alls!

Sandra76
0

Jag stryker på med lim och väntar ett tag..kanske ca 20 sekunder. Sedan försöker jag få dem så nära fransraden som möjligt. Pilligt, ja, men man måste öva ….efter ett par gånger är det mycket lättare. Man lär sig som med allt.

Liss
0

Men man lägger alltså limet ovanför ens egen fransrad precis? och väntar några sekunder och sen trycker fast den så nära som möjligt? Ska man ha på mascara på dem me för att få ihop dem me sina egna ögonfransar, eller vad?

Tror du får skriva en guide Sandra;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Sandra76
0

Man lägger limmet på lösögonfransarna. Man tar mascara som "smälter ihop" lösfransarna med de egna. Jag kan inte detta med lösisar…kanske nån annan an skriva manual?!!