Hårfärg
Så trist när man blir lurad på färgerna!
Jag köpte en toning på H&M för att täcka utväxten lite. Köpte färgen choklad och antog att det blir vanlig brun, det är väl det choklad blir?
Blev lite förvånad att själva färgen var röd i flaskan, men visst blondering kan ju vara lila!
Lät färgen sitta i lite längre än vad det stod, då jag ville ha det mörkare eftersom resten av håret nästan är svart.
Men håret blev rött!! Inte knall rött, men ungefär som lite mörk mahogny och detta var en färg som hette choklad!!
Någon som använt H&Ms egna toning tidigare?
Joo har använt deras färg.. inte toningen alltså. Men jag brukade ta kaffe eller vad tusan den heter.. men choklad har aldrig blivit röd på mig heller..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tyckte att det var lite konstigt, choklad är ju verkligen brunt!
Köpte Loréals Preferience eller vad den heter, mörk brun, den brukar bli kanon.
Precis, choklad ska vara brunt eftersom choklad ÄR brunt:P

Och detta blev rödaktigt! Ska ta kort på det när jag kommer hem!
Konstigt, jag har använt H&M:s med bra resultat.
Helena

Gå tillbaks å gnäll! skulle ja ha gjort…antagligen så va färgen felplacerad i den förpackningen….
grr…va arg ja s kulle bli!

#6 - köpte två förpackningar så det skulle räcka, båda va lika.
Har färgat över det nu.

#7 kollade du färgkartan innan då? fast HM kanske inte har nån sån, fast de bör de ha…..
har själv aldrig använt deras färger……gillar inte deras produkter i allmänhet…..:)
Vad färga du över med?

#8 - Nej gjorde inte det, vet inte om de har någon. Men antog ju att choklad skulle va den brunaste, då jag inte ville ha rött.
Jag färgade över med Loréals Preference Mörkbrun, använt den förut och det blir kanon. Nästan svart med samtidigt lite mörk bruna nyanser i. Så nära svart som möjligt, fast att det inte är svarrt :)

låter snyggt….
en choklad färg är rätt varm i sig…..å de flesta,typ alla varma färger har rött i sig……
sen kan hända att den slog över lite på dig av någon orsak….man bör inte sitta me färgen i längre än vad som står rekomenderat…..
blev håret rött rakt igenom eller vart de olika färg på längderna mot i botten?

Jag hade i färgen längre för att få en mörkare färg, låter den alltid sitta längre än vad som står, annars blir det bara halvdant. Jag hade mörkbrunt innan, så det röda borde inte blivit så rött, speciellt inte i en färg som ska vara choklad.
Längderna blev inte färgade då de redan var svarta, var utväxten som skulle blir mörkare bara.
Är det inte typ så att 3. något är alltid brunt i någon nyans och 4 är svart?
Men iaf så har jag för mig att den mörkaste riktiga bruna i hms färger är något som heter mocka eller nått sånt..:P

Jag valde mellan choklad och true brown.

finns de nåt utgångsdatum på hm,s färger? tänkte om de va gamla el nåt då….fö de låter ju skumt att de blev rött…..
men de e mycke kemi me de där…ja använder bara goldwells frisör produkter för tillfället….
Kom å låt mig färga ditt hår nästa gång på salongen SOCKRA i uppsala. Bara för å skryta liite så är jag förbannat duktig på de……*le*

#14 - Får ta det lite senare när jag har körkort! Skulle va kul! Var 6 år sedan jag färgade håret hos frisör, bara gjort det själv sen dess och har väl färgat håret kanske varanna/var tredje månad sen dess.

:) ja de vore skoj!
oj ja då va de ett tag sedan…..dags å skämma bort dej lite då….skönt å gå till frisör ju å slippa göra nåt….

hehe jaa de var ju skillnad iaf:P
Jag brukar försöka färga hos frisören eftersom de blir så mycket bättre då:) och då kan man ha massa roliga färger me..
Sen måste jag väl säga också att färga varannan månad låter inte sådär toppen för håret?.. då är de ju inte underligt att de är platt och livlöst liksom..