Heath Ledger är död
Oavsiktlig överdos av receptbelagd medicin tog livet av filmstjärnan.
Den 28-årige stjärnan hade en dödlig cocktail av sömnmedel, ångestdämpande preparat och smärtstillande medel i kroppen.
Heath Ledgers död var en olycka. Det fastställs i obduktionen som offentliggjordes på onsdagen. kroppen hittades bland annat Valium, det ångestdämpande preparatet Xanax, sömnmedlet Restorol och Unisom. Dessutom ett ibuprofen-preparat, det smärtstillande medlet Hydrocodone.
Det var alla mediciner i kombination som orsakade hans död. Heath Ledger hittades i sin lägenhet i Manhattan den 22 januari. Men redan i november klagade han på svårigheter att sova i en intervju i New York Times.
Han var med i bland annat:
- Tio orsaker att jag hatar dig
- Brokeback Mountain
- Candy
- Casanova
- En riddares historia
- Patrioten

Ja, det är en stor förlust tycker jag… :(
Mycket tråkigt :(
Han var också med i Bröderna Grimm.

Så synd. jag tyckte han var bra. Man blir så förvånad! lite ledsen fast man inte känner han..

#3 - ja, det är ju en som man sett väldigt mycket av,
Vad tråkigt
Helena

Oj här har nyheten varit i storm flera dagar, på Fox i morse sa de att det var oavsiktlig överdos.
Synd om hans lilla söta dotter Mathilda.
Dottern var förövrigt faktist i sverige med sin mamma när de fick döds beskedet.
Michelle Mathildas mamma spelade in filmen Mammoth här i sverige…
Michelle Williams och Heat träffades under inspelningen av "brokeback"
Ja jag fick en liten chock när jag läste det samma dag. Det kom in som en artikel i expressen eller aftonbladet sent en kväll.
Han var ju inte direkt en av de som det varit drogskriverier om. Det finns ju andra som har utmärkt sig om man säger så.
Det är synd om lilla dottern, och hela hans familj.

**Heath Ledgers död har lett till rena rehab-rushen i Hollywood.
**Först Eva Mendes och Sean Young. Nu är det dags för Kirsten Dunst att lägga in sig på rehab.

Bryr mig inte. Är han död så är han.

En stor förlust helt klart…

Tråkigt. :(