Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: allmänt
Läst 1623 ggr
danino
0

hur utseende fixerad är du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver tex inte sminka mig bara för att jag går ut med hunden.

Och bryr mig inte så mkt om vad jag tar på mig när jag ska gå till jobbet.

Står heller inte framför spegeln i mer än några minuter så…..

på en skala är jag nog en 2.a

/stövel och möss tjejen

Sosso
0

Om jag bara ska gå en vända så bryr jag mig inte så värst om hur jag ser ut, bara jag borstar håret och att jag har ok byxor på mig. :P Om jag ska till skolan brukar jag bry mig betydligt mer. Kläderna ska passa, och håret ska vara plattat om det är för fluffigt. (har väldigt tjockt hår) Smink kan jag hoppa över ibland, men sällan.

LinneaG
0

Jag sminkar mig när jag orkar, varje dag på jobbet, men skulle inte bry mig att gå dit utan smink. Men sen så har jag smink som en hobby också, tycker det är kul att hålla på med.

Cattiiis
0

Bryr mig om mitt utséende, ja. Men är inte fixerad vid det. Kan lätt ha helt ruffisgt hår och pappas stora tröja på mig till skolan. Bara jag får ha min kajal ;)

The_Rat
0

oo, jag är mycket utseendefixerad - när jag ska till skolan.

Sandra-
0

Jag är väldigt utséendefixarad, iallafall när det gäller mig själv.

E_hjo
0

Vääääldigt! Skulle aldrig gå ut utan smink. Eller ja, helst inte iaf.  :P

KaptenKarin
0

Under hela mitt liv så har jag nästan aldrig brytt mig om mitt utseende. I skolan efter idrotten var vissa tjejer som tokiga och hade huvudet under en sån där handtork för att blåsa håret torrt eller struntade i att duscha ansiktet för att inte sminket och håret skulle förstöras medans jag duschade hela mig med tvål och schampoo för att bli ren efter träningspasset, sedan satte jag upp mig blöta hår i en fläta eller knut tog på mig lite foundation och kanske lite ljus rouge för att sedan traska till lektionen (i tid). Men för något år sedan så började jag sälja Oriflame, det öppnade en helt ny värld för mig. Jag började sköta om min hy ordentligt och började tycka att det var roligt att sminka mig. Nu är jag väldigt intresserad av smink och skönhet och älskar att köpa nya lyxiga läppglans och mörja in mig med härligt doftande bodylotion. Men jag är fortfarande väldigt naturlig och jordnära och sminkar mig därefter men jag tycker ärligt att jag är snyggare med smink och anväder det nästan varje dag.

Sandra76
0

Jag kan gå till jobbet utan smink. Men jag har också smink som hobby. Det är mitt "kaffe" så att säga. Jag blir pigg av att få duscha och sen stå och välja olika färger till dagens make up…sen ser jag nog rolig ut många gånger med, men det bjuder jag på;)

Cattiiis
0

Ja, intresserad av smink är jag också. Tycker det är jättekul att sminka mig, fixa håret och matcha kläder och smycken oså. Men jag är inte fixerad vid mitt utséende för det. Tror det handlar om självförtroendet, iaf för min del. Jag VILL inte behöva sminka mig. Visst, jag sprejar helst upp håret lite och tar några lager mascara och kajal innan jag går till skolan, men det vill jag kunna välja själv och inte ha som en sak jag måste göra för att kunna gå någonstans. Sån vill jag inte vara.

danino
0

ok :) jag är nog minst utseende fixerad här

Micce11
0

När jag jobbar fixar jag alltid så jag ser fräsch ut, inget smink men däremot lite blandat i håret samt en hudkräm som skyddar huden i ansiktet.

Är det en vråltrist Söndag eller "bad hair day" kommer kepsen fram nerdragen till ögonbrynen.

sarahhh
0

Jag är VÄLDIGT utséendefixerad. Kan inte gå utanför mitt rum utan att sminka mig först. Eller jo, men ja kan inte gå ut!

thilda-
0

kan erkänna att jag är lite utseendefixerad Generad

SofiaR
0

var inte utseende fixerad förut och gick med håret i knut o inget smink, har blivit nu på senare tid som jag blivit mer utseende fixerad, kan gå ut utan smink iaf eftersom det inte är alltid man hinner sminka. men ögonbryn och sådant måste alltid vara snygga o sånt typ.

Taci
0

Inte särskilt. Går oftast till vardags utan smink, o sminkar mig inte på jobbet. Går med mössa varje dag haha .. har blivit riktigt bonnig, men jag gör iordning mig mer när det blir vår o lite ljusare ute ;D Min syster däremot vill knappt gå o handla med mig om jag har mjukisbyxor, eller rufsigt hår, hon skäms över mig haha ^^

Harrygirl
0

Inte överdrivet. Trodde alla tyckte att det är insidan som räknas…Oskyldig

emsems
0

Förut var jag det knappt alls… under hela min universitetstid hade jag nog mjukisar alla dagar utom typ 10.. sminkade mig kanske om vi skulle på krogen, inte annars.. Kammade inte håret på över två år… Sedan jag blev singel har det som blivit en helomvändning… nu kan jag inte gå på jobbet/stan/ut utan att fixa håret (nyklippt!), sminka mig (mer smink och flera olika typer), matcha kläder (helt ny garderob) och dubbelkolla sig själv igen… Men det är kul! =)

danino
0

insidan som räknades…. ha! den var bra

Lizzan
0

Jag är extremt utsende fixerad hehe ^^

Ellinor_ludde
0

Jag är otroligt utséendefixarad. Jag sminkar mig varje dag, förutom då jag är på landet. Skulle aldrig kunna gå till skolan utan smink,fixat hår,fina kläder m.m :P

Linda
0

#0 Då måste du blivit det nu…Jag vet bara att du har tidigare stått framför spegeln och studerat dig själv i timmar;)

sushi
0

Så pass att jag springer från mitt rum in till badrummet (min inneboende får ju inte hinna se mig utan smink) och sminkar mig..
Även om jag bara går ut med hunden så måste det se bra ut..
Fast jag använder bara kajal, mascara och fixar ögonbrynen. men sen kan jag lägga timmar(!) på att håret ska se "okej" ut..

The-Photo
0

Jag är inte så ,sminkar mig inte så jätteofta.

CBA
0

Jag säger som KaptenKarin till varje ord.

Jag har inte heller brytt mig nämnvärt om mitt utseende men inte på så sätt att jag struntade i att tex duscha eller byta kläder etc. Jag kände mig rätt avslappnad i den stil jag hade under skoltiden.

Smink har alltid varit ett mysterium för mig tills jag kom i kontakt med Oriflame och blev säljare av deras produkter…nu är det jätte roligt med smink (och jag säger som KaptenKarin, jag ser bättre ut med smink).

Jag haringa problem alls med att gå ut osminksd och ostylad men tycker det är roligt att piffa till sig.
På jobbet är jag ALLTID sminkad, vill ju inte skrämma kunderna *fniss*

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Liss
0

Jag kan gå utan smink hur som helst, ingen fara! Tycker jag ser bra ut utan smink men visst är jag ännu snyggare med:P Dock känner jag inte att de behövs när jag ändå inte pysslar med nått eller bara ska ut med hunden eller handla.

Men jag tycker de är skit skoj att fixa till mig, som idag t ex så åker jag jämt till mammsen för massa människor kommer på hennes kurs. Så då brukar jag klä mig i snyggare kläder och sminka mig.. Har varit sminklös dem dagarna med. Men det är som sagt KUL!

Så som sagt, jag kan gå utan smink utan problem men tycker om att sminka mig och se lite bättre ut. Men de som tar mest tid isf är mitt hår ist. Med plattången och spray.
Så jag är nog inte jätte utseende fixerad..

Sminkar mig dock alltid när jag ska på stan tex, då är det kul igen att se lite bättre ut.. än en blekfis:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

danino
0

nej inga timmar framför spegeln heller :)

AggePagge
0

Jag kan inte gå till skolan utan smink, känns som ett tvång… =/

Men jag fixar aldrig till håret, och då menar jag aldrig, det enda jag gör med det är tvätta och borsta det typ, även om det är ganska platt xO

Vad många det är som tycker det är viktigare att fixa till håret än att sminka sej, konstigt tycker jag. :P

Lippo
0

Använder inte smink men är ganska utseénde fixerand hur jag ser ut endå.

ciss
0

Extremt.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

elinnn
0

hyffsat ;]

Stravaganza
0

Jag är väldigt ful, det är inget snack om det, och lite smink eller så hjälper ju inte. Så jag bryr mig inte…

AnnaJohansson
0

Jag är nog ganska utseende fixerad ^^

Liss
0

Kläder betyder mest för mig! och har man fräcsht hår ser man fräsch ut som helhet:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ellsa
0

Inte så farligt!