Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1412 ggr
AnnaJohansson
0

Torr hårbotten - Fett hår

Jag har ett litet problem, min hårbotten är väldigt torr medans mitt hår är och blir fett efter en dag. Någon som har några bra råd eller tips om bra produkter?

// Mvh Anna

paronskrutten
0

tvätta inte så ofta, hur ofta tvättar du håret?

Helena

AnnaJohansson
0

Jag tvättar varannan till varje dag eftersom det blir så "äckligt" snabbt. Jag vill egentligen inte tävtta så ofta, men jag står inte ut att håret känns sådär konstigt xD

paronskrutten
0

men om du tvättar ofta blir det värre.

Helena

Alex
0

Vad har du för schampoo nu?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

AnnaJohansson
0

Nu har jag något Barnängen med Aloe Vera eoch Youghurt eller något sådant xD Har inte hittat något som passar ännu..

paronskrutten
0

jag gillar sunsilk fresh&flowing

Helena

Alex
0

Det kan jag tänka mig är ett väldigt skonsamt schampoo… Så då är det inte så konstigt om det inte gör håret ordentligt rent. Testa köp nåt från en frisörsalong istället, då kan du fråga dem om råd dessutom. Blir ju dyrare, men klart värt det om det hjälper antar jag? ;)

Grazette/XL har många väldigt bra schampoon vet jag i alla fall. De jag använder. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinneaG
0

#5 - Barnängen är inte så skonsamt som man oftast tror, det är parfymerat osv som alla andra schampoon.
Gå till apoteket och köp ett schampoo. Jag har provat två olika där när jag hade mycket problem med torr hårbotten.
Ska se om jag hittar länkar till de.

amsson
0

min hårbotten är katastrofal just nu, lika torr som på gamlingarna på hemmet, bara flagnarFörvånad har precis köpt "head and shoulders" för torr hårbotten ihop om bättring. har för mig att den har fungerat förut… kan ju återkomma med resultatet senare.

AnnaJohansson
0

Tack alla!

Lizzan
0

Jag använder Head and Shouldes, det är toppen =)

LinneaG
0

Här är schampona från Apoteket som jag fick utskrivna av skolläkaren.

Fungoral

Ketoson

Sevorex

joooossan
0

Varför inte komtakta din hårfrisör ? De vet ju ofta vad som är bäst för ditt hår :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

AnnaJohansson
0

#13 Jo, jag ska göra det. Men det är ett tag tills jag ska till frissan, ska dit den 29/2 ^^